درگیربودن دانشجویان با مسائل حاشیه‌ای؛ عامل دوری از فضای قرآنی
کد خبر: 4059959
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

درگیربودن دانشجویان با مسائل حاشیه‌ای؛ عامل دوری از فضای قرآنی

داور بخش صوت سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان گفت: درگیربودن دانشجویان با مسائل حاشیه‌ای و مادی، باعث دورشدن آنان از فضای قرآنی شده که این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است.

سمیه هیبتیان ، داور بخش صوت سی‌وششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره گفت: در این دوره از مسابقات به‎خصوص در بخش قرائت، شاهد حضور شرکت‌کنندگانی هستیم که برای اولین بار است در این مسابقات حضور دارند اما بسیار قوی و دارای سطح بالایی هستند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان و هم‌چنین حاضرین در حد مسابقات ملی نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع دور شدن از معنویات در سال‌های اخیر و نیز دوسال تعطیلی محافل حضوری قرآن است.

هیبتیان افزود: درگیربودن دانشجویان با مسائل حاشیه‌ای و مادی از قبیل فضای مجازی و... باعث دورشدن آنان از فضای قرآنی شده، در سال‌های گذشته که خود ما در این مسابقات شرکت می‌کردیم، متسابقین به شوق شنیدن تلاوت دیگر شرکت‌کنندگان در مسابقات حاضر می‌شدند، متأسفانه امروز کم‌تر شاهد حاکم‌بودن این فضای معنوی در مسابقات هستیم.

وی در رابطه با راه‌های جذب دانشجویان به سمت قرآن، یادآور شد: می‌توان با در نظر گرفتن مشوق‌های مادی و معنوی بیش‌تر و نیز فرهنگ‌سازی و ریشه‌یابی علل دوری از قرآن در دانشجویان و نیز حاکم‌کردن بیش از پیش معنویات در فضای دانشگاه‌ها، دانشجویان را برای قدم‌نهادن در این راه پربرکت تشویق کرد.

انتهای پیام
captcha