بررسی زمینه‌های همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان و مسجد مقدس جمکران
کد خبر: 4059182
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

بررسی زمینه‌های همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان و مسجد مقدس جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در دیدار با سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و سرپرست خبرگزاری ایکنا بر ارتباط هر چه بیشتر با سازمان قرآنی دانشگاهیان در راستای ترویج معارف مهدویت و ایجاد منتظر واقعی در میان دانشجویان با ایجاد تورهای مهدویت و طرح شمیم دانشجویی و برگزاری جشن‌های خاص دانشجویان سراسر کشور تأکید کرد.

بررسی حوزه‌های همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان و مسجد مقدس جمکرانبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین یاسین حسین آبادی در دیدار با محمد حسین حسنی، رییس سازمان قرآنی دانشگاهیان سراسر کشور که امروز دوم خرداد ماه در دفتر جهاددانشگاهی واحد قم برگزار شد، با اشاره به حوزه‌های مختلف فعالیت مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: مسجد جمکران در حوزه عمرانی و معماری اسلامی تلاش‌هایی می‌کند چرا که معماری عصر قاجار و صفوی مانده است چرا که نیازمند معماری خاص جمهوری اسلامی و برخواسته از حاکمیت ولایت فقیه هستیم و نمود آن باید در اماکن مقدس باشد.

وی با اشاره به اینکه در مسجد مقدس جمکران باید به بهره‌مندی زائر از این فضا با تأمین اسکان، فضا، سایه، سرمایش و گرمایش توجه شود، ادامه داد: حوزه فرهنگی و رسانه‌ای در مسجد مقدس جمکران در راستای اخبار مسجد، تولیدات رسانه‌ای، فضاسازی داخل مسجد، ارتباط با رسانه ملی، پیام رسان‌ها و فضای مجازی و تولید محصولات هنری فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: در مسجد مقدس جمکران خدمات معارفی از جمله ارتباط چهره به چهره با زائرین و حضور در صحن‌ها، کارگاه‌ها، مشاوره‌ها، کتابخانه، مرکز اسناد و ارتباط نزدیک با کودک و نوجوان نیز انجام می‌شود.

حسین آبادی گفت: در حوزه کاروان‌های مسجد مقدس جمکران می‌توانیم ارتباط با دانشگاه‌ها را در قالب تورهای مهدوی را رقم بزنیم تا در راستای معارف مهدوی، انس با حضرت و ایجاد منتظر واقعی همراه با دانشگاه‌ها و سازمان قرآنی دانشگاهیان گام برداریم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: مهدویت در عرصه بین‌المللی نیز از مواردی است که با بخش بین‌الملل خبرگزاری ایکنا می‌توانیم همکاری داشته باشیم؛ از جمله موارد این همکاری می‌توان به منبرهای پخش زنده اشاره کرد که ما درخواست همکاری با خبرگزاری ایکنا را در همین جلسه اعلام می‌کنیم.

حسین‌آبادی با اشاره به اینکه در حوزه قرآنی و آیات مهدویت‌ می‌توان برنامه‌های فرهنگی مختلفی انجام داد، گفت: در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی می‌توان نسل ظهور را آغاز کرد و تمهیدی ببینیم برای اینکه جبهه‌ای را برای سپاه امام زمان(عج) ایجاد کنیم. شبکه مردمی یاوران مردمی با عنوان «شمیم» فعالیت می‌کند که اگر جهاد دانشگاهی پای کار باشد می‌توان شمیم دانشجویی را توسط جهاددانشگاهی اجرا کرد.

حسین آبادی ادامه داد: شمیم خدمت به امام زمان فقط منحصر به خدمت در اماکن مقدس نیست بلکه می‌توان در صنف و مشاغل مختلف به نام امام زمان(عج) فعالیت کرد  که دانشگاه‌ها و مجموعه خبرگزاری ایکنا نیز می‌توانند در این راستا گام بردارند.

وی با اشاره به طرح آموز ش عمومی قرآن توسط مسجد مقدس جمکران، گفت: در حوزه آموزش قرآن برای دانشجویان نیز باید گام برداشت چرا که نسل جوان نیز به این مهم نیاز دارند و اگر همراه با چاشنی نوآوری و ابتکار برای جوانان باشد شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: به عنوان مثال می‌توانیم یک شب در ایام دهه مهدویت به جشن دانشجویی اختصاص دهیم تا دانشجویان عاشق امام زمان(عج) مهمان مسجد باشند و مداح، سخنران و خادم جشن خودشان باشند.

انتهای پیام
captcha