اندیشه مهدویت ریشه انقلاب اسلامی است
کد خبر: 4059049
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

اندیشه مهدویت ریشه انقلاب اسلامی است

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: اندیشه مهدویت اصل و اساس نظریه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران و ریشه این نظام است و اگر ما در طی این بیش از چهل سال که از انقلاب گذشته است به این مفهوم اساسی توجه نکنیم به اصل و اساس این نظام بی‌توجه بوده‌ایم که اثرات مخربی را به همراه داشت.

اندیشه مهدویت ریشه این نظام استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، امروز، دوم خردادماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدویت که در دانشگاه قم برگزار شد، بیان کرد: در هر فرهنگ و جامعه‌ای، زمانی که یک فرهنگ در آن جامعه ورود پیدا می‌کند، ورود فرهنگ‌های مهاجم با نماد اتفاق می‌افتد و با ورود نماد و محصول آن جامعه آمادگی پذیرش فرهنگ را پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اندیشه مهدویت اصل و اساس نظریه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی ایران و ریشه این نظام است و اگر ما در طی این 40 سال که از انقلاب گذشته است به این مفهوم اساسی توجه نکنیم به اصل و اساس این نظام بی‌توجه بوده‌ایم که اثرات مخربی را به همراه داشت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: مهم‌ترین عنصر امیدبخش و دکترین وحدت‌بخش در عالم در حال حاضر هیچ چیز به اندازه اعتقاد به مهدویت نیست و اگر بخواهیم محور وحدت تمام عالم را در نظر بگیریم اندیشه مهدویت است.

وی ادامه داد: در حوزه نماد و محصولات بسیار ضعیف عمل کردیم و حتی یک فیلم با درجه کیفی الف در باب حضرت مهدی(عج) تولید نشده است؛ درباره فرهنگ مهدویت نیز فیلم خوبی تاکنون تولید نشده است و امروز با محصولات است که فرهنگ‌ها و اندیشه‌های ناب انتقال پیدا می‌کند.

حسین‌آبادی با بیان اینکه اندیشه مهدویت اساس انقلاب ما و همراهی بسیار زیاد توده‌های مردمی است، لذا باید نگاه و توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشیم، ادامه داد: اگر مباحث اجتماعی و گره‌گشایی از مردم فقط با نام امام زمان(عج) گره بخورد، تأثیر آن تصاعدی باعث رشد انسان می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: در این راستا جشنواره‌هایی برای جریان‌سازی عمومی در جامعه ایجاد می‌شود و همچنین می‌تواند زمینه‌ساز تولید آثار فاخر باشد. لذا، بر این اساس ما در این جشنواره برای جریان‌سازی عمومی و دغدغه‌سازی اتفاق خوبی رقم زدیم و گواه این مطلب ارسال بیش از دو هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha