امیدواریم شاهد قدرتمند شدن تبیان در خدمت‌رسانی به خانواده‌ها باشیم
کد خبر: 4056380
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی:

امیدواریم شاهد قدرتمند شدن تبیان در خدمت‌رسانی به خانواده‌ها باشیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آیین تکریم و معارفه مدیران موسسه تبیان با اشاره به جنگ نرم در عصر جدید، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید موسسه تبیان، شاهد قدرتمندتر شدن این موسسه در جهت خدمت‌رسانی به خانواده‌ها باشیم.

 آیین تکریم و معارفه مدیران موسسه تبیان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، آیین تودیع کمیل خجسته و معارفه سید رضا کاظمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان به همراه جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری، در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با تقدیر از خدمات خجسته گفت: خوشبختانه یکی از مؤسساتی که همواره پربرکت بوده، موسسه تبیان است که باید از مدیران گذشته این موسسه همچون دکتر عسگری، دکتر طالب پور و هیئت‌مدیره این موسسه تشکر کرد؛ این درحالی است که در طول سه سال و نیمی که دکتر خجسته مدیریت این بخش را بر عهده داشتند، اتفاقات مبارکی افتاده است و این مراسم به منزله قدردانی از زحمات دکتر خجسته است.

وی با بیان اینکه اگرچه آن‌گونه که بایسته بوده است نتوانستم از تبیان پشتیبانی کنیم، اما کوتاهی هم در این زمینه انجام نشده است، گفت: با تلاش و همت دکتر خجسته و تیم حرفه‌ای همراه وی، گام‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم شاهد قدم‌های مؤثرتری با کمک دکتر خجسته در این مسیر باشیم و دلمان می‌خواهد همان‌طوری که آقای خجسته موفق بودند، آقای کاظمی هم موفق باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تلقی ما این است که «دوره مدیریتی سه‌ساله» است و اگر قرار است اتفاقی رخ بدهد این زمان کافی است و خوشبختانه در دوران مدیریت آقای دکتر خجسته، شاهد اتفاقات خوبی بودیم و ان‌شاءالله اتفاقات بهتری را هم در دوره جدید شاهد خواهیم بود.

وی از دکتر خجسته به عنوان «مردی دوست‌داشتنی و مهربان» یاد کرد و برای او نیز در سمت‌های دیگر آرزوی موفقیت کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی، با اشاره به جنگ نرم و جنگ رسانه‌ها در عصر جدید ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید موسسه تبیان، شاهد قدرتمندتر شدن این موسسه در جهت خدمت‌رسانی به خانواده‌ها باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با اشاره به سید رضا کاظمی، مدیرعامل جدید موسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان گفت: چند سال قبل که در جلسه‌ای در محضر مقام معظم رهبری بودیم، یکی از کسانی که در محضر رهبری صحبت کردند آقای دکتر کاظمی بود که تحلیل ایشان مورد رضایت حضرت آقا قرار گرفت و آقای دکتر جلیلی که امروز ریاست دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده دارد و در کنار من نشسته بودند، به من گفتند اگر حرف‌های آقای کاظمی جدی گرفته شود، حتماً اتفاقات مفیدی خواهد افتاد و امروز روز این اتفاقات است.

همکاران تبیان برای محقق شدن آرمان‌هایشان شبانه‌روز در حال جنگ بودند

کمیل خجسته، مدیرعامل سابق تبیان نیز در این برنامه با بیان اینکه این جلسه، خداحافظی من نیست چراکه من تازه با دوستان خیلی خوبی آشنا شده‌ام، اظهار کرد: بنده ایام بسیار خوبی را در موسسه تبیان به همراه دوستان خوب و کار بلدم سپری کردم و معتقدم جمع تبیان جمعی است که برای آرمانش، شب و روز می‌جنگد و من شاهد این تلاش‌ها بودم.

وی تأکید کرد: دوستان و همکاران تبیان برای فراهم کردن یک زندگی موفق برای مخاطبین خود در این دوران بمباران فرهنگی و اجتماعی؛ تلاش‌های بی‌پایانی را انجام دادند و همواره به دنبال خلق ایده‌های جدید بودند که من به سهم خودم از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.

مسیر ما «سربازی برای انقلاب و رهبری» است

سیدرضا کاظمی، مدیرعامل جدید تبیان نیز طی سخنانی از تلاش‌های خجسته و همکارانش تشکر کرد و گفت: تبیان یکی از مجموعه‌هایی است که همیشه در لایه‌های فناوری تبلیغی کشور جای خاصی داشته است و همه ما تجربیات خوبی در نوجوانی از تبیان در خاطر داریم و باید این سرمایه بزرگ توسعه یابد.

وی ادامه داد: مسیر ما سربازی برای انقلاب و رهبری است و موسسه تبیان یکی از مجموعه‌هایی است که به خاطر اتصال به سازمان تبلیغات اسلامی همواره مورد توجه بوده است. بنای ما این است که این مسیر توسعه یابد لذا رویکرد‌های جدیدی برای دستیابی به این مسیر تعریف شود و حوزه زنان، مادران، نوجوانان و جوانان تقویت شوند.

کاظمی با بیان اینکه بخش اعظمی از جهاد تبیین به کمک نوجوانان و جوانان رقم خواهد خورد، ادامه داد: اگر بخواهیم شاهد اتفاقات جدیدی در بین مخاطبین خود باشیم حتماً باید «نوآور» باشیم که با کمک ابزار رسانه می‌توانیم به مخاطب میلیونی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل جدید تبیان با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید، امکان احیاء جایگاه تبیان را امکان‌پذیرتر دانست و گفت: امیدواریم در این شرایط سخت بتوانیم جهاد کنیم چراکه حضرت آقا همیشه از بحث‌های فرهنگی به عنوان مجاهدت و جهاد یاد می‌کنند و امیدواریم ما نیز در این جهاد موفق باشیم.

در این مراسم همچنین، علیرضا دهفولی معاونت نوآوری تبیان، حسین خوش‌رفتار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه ارتباطات هوشمند تبیان، حسین حق پناه، معاون کودک و نوجوان تبیان و خانم پاکرو، مدیر شبکه همدم به ارائه گزارش کوتاهی از زیرمجموعه‌های خود پرداختند و در پایان برنامه نیز با حضور رئیس و قائم مقام سازمان تبلیغات و جمعی از مدیران، از زحمات دکتر خجسته قدردانی شد و حکم انتصاب دکتر کاظمی نیز قرائت و اهدا شد.

رئیس جدید تبیان کیست؟

سیدرضا کاظمی دانشجوی دکترای تخصصی (PHD) مدیریت فناوری گرایش مدیریت نوآوری دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد فلسفه علم را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گرفته است. او همچنین فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی مکانیک است. کاظمی همچنین نخبه تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان و رتبۀ ۷۵ کنکور سراسری ریاضی فیزیک در سال ۱۳۸۷ بوده است.

همچنین در سوابق اجرایی و مدیریت کاظمی، معاون راهبری بنیاد سپهر تبلیغ نوین سازمان تبلیغات اسلامی، بنیان‌گذار، مدیرعامل سابق و عضو هیئت‌مدیره مجموعه دانش‌بنیان مرکز نوآوری فرهنگی امید که اولین شتاب‌دهنده فرهنگی-رسانه‌ای کشور است، نایب رئیس هیئت‌مدیره صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع فرهنگی سپهر، رئیس هیئت‌مدیره مدرسه هنر و رسانه آینه، عضو هیئت‌مدیره مرکز تخصصی راوینو، نایب رئیس هیئت‌مدیره آژانس تبلیغاتی رسا، مدیر منابع انسانی مؤسسه سفیر فیلم و مسئول واحد توانمندسازی قرارگاه شهید باقری سازمان بسیج دانشجویی دیده می‌شود.

در بخشی از متن حکم انتصاب کاظمی آمده است: «با توجه به تجمیع قوای رسانه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی و لزوم توسعه تبلیغ ارزش‌های دینی و انقلابی در یک انسجام کلی، لازم است موسسه تبیان با هماهنگی کامل سازمان رسانه‌ای سپهر در فصل نوین حرکت خود در به ثمر نشاندن پروژه‌های گذشته، ایجاد جریان پویا و مؤثر محتوایی به‌ویژه در حوزه خانواده، زنان، کودک و نوجوان با استفاده از رسانه و فناوری‌های نو به قطب تولید محتوای اثرگذار فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای برای مخاطب حداکثری با تأکید بر بهره‌مندی از فضای مجازی اقدام کند.»

انتهای پیام
captcha