کمک به اقتصاد خانواده‌ها با توسعه مشاغل خانگی
کد خبر: 4056335
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸

کمک به اقتصاد خانواده‌ها با توسعه مشاغل خانگی

بانوی کارآفرین هرمزگانی توسعه مشاغل خانگی را در کمک به اقتصاد خانواده، گسترش ارتباطات اجتماعی، نشاط فردی و پیشرفت در زندگی افراد، مؤثر دانست.

طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان

 

بدریه ملک، بانوی کارآفرین و پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های اجتماعی من در بیرون از خانه مربوط به کارهای خیریه و عام‌المنفعه به خصوص در حوزه کمک به افراد دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بوده است.

وی افزود: در دوره نوجوانی به خیاطی علاقه‌مند شدم و پس از فراگیری آن به دوخت و دوز برای اعضا خانواده پرداختم اما فعالیت حرفه‌ای خودم در این زمینه را از 10 سال پیش آغاز کردم و اکنون نیز با کمک طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی اقدام به گسترش کارگاه خیاطی و کسب و کار خود کرده‌ام.

این کارآفرین هرمزگانی تصریح کرد: هدفم از راه‌اندازی کارگاه خیاطی کمک به خانواده‌ام و همچنین ایجاد یک اشتغال پایدار در جهت کمک به درآمد خانواده‌های نیازمند بوده که خدا را شاکرم مسیری که طی کردم باعث خوشحالی آن‌ها شده است.

ملک مهم‌ترین مشوق خود برای ایجاد و گسترش کسب و کار را دوستان و خواهرانش عنوان کرد که تشویق‌ها و پیشنهادات مؤثری در این زمینه داشتند و افزود: نقاط قوت کارم را خلاقیت و توانایی دوخت هر نوع لباس می‌دانم و تمام تلاشم این است که کارم را با بهترین کیفیت ارائه دهم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای 3 نفر ایجاد اشتغال کرده و به 4 نفر نیز برای کار آنلاین مهارت خیاطی آموزش داده‌ام، عنوان کرد: راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی به خصوص اگر در حیطه هنر و خیاطی باشند، هم می‌توانند به اقتصاد خانواده کمک کنند و هم با ایجاد سرگرمی و اشغال در زندگی فردی موجب نشاط شوند. همچنین ارتباط با افراد دیگر و پیشرفت در زندگی از جمله نتایج اشتغال خانگی است.

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان نقش این طرح را در گسترش کسب و کارش تأثیرگذار دانست و افزود: امیدوارم در آینده بتوانم با بهره‌گیری از آموزش‌ها و ظرفیت‌های مختلف طرح توسعه مشاغل خانگی گام‌های بلندتری در راستای توسعه کارگاه و کسب و کارم بردارم.

ملک در پایان از مسئولین خواست که مشاغل خانگی را جدی گرفته و در راستای حمایت از فعالین این حوزه به خصوص بانوان و نیازمندان، گام‌هایی مؤثرتری بردارند.

انتهای پیام
captcha