خودسازی؛ لازمه امر به معروف و نهی از منکر
کد خبر: 4056313
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

خودسازی؛ لازمه امر به معروف و نهی از منکر

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خودسازی را لازمه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله درونی و محتوایی است لذا هر فردی برای حرکت در این مسیر باید یک خودسازی درونی داشته باشد تا در امور خیر دیگران وی را همراهی کنند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در اولین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد شهرستان سنندج اظهار کرد: همواره در عالم هستی دو گروه وجود داشته‌اند که گروهی پایبند خواسته‌های نفسانی و منافع شخصی خود بوده و گروهی که خدا را یاری می‌کنند.

وی با اشاره به آیه 12 و 11 سوه فجر که می‌فرماید: «الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ، فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ؛ همانان كه در شهرها سر به طغيان برداشتند و در آنها بسيار تبهكارى كردند»، افزود: براساس این آیات قرآن گروه نخست و حکومت‌های ظالم دنبال فساد و تضعیف مظلومان و مستضعفان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: گروه دوم کسانی هستند که وقتی خداوند به آن‌ها قدرت و شوکت داد به یاری خدا شتافته‌اند و خداوند در آیه 41 سوره حج در باره آنان می‌فرماید: «الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنكَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آن‌ها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، و پایان همه کارها از آن خداست!»

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰ مسجد در سطح استان کردستان وجود دارد، بیان کرد: اکثر این مساجد هیئت امنا داشته و امام جماعت آن با انتخاب هیئت امنا انتخاب و به مرکز بزرگ اسلامی معرفی و تحت اختیار مردم هستند که می‌توان از ظرفیت ماموستاها که همه آنان ساده‌زیست، دلسوز و زحمت‌کش هستند، در راستای پیشبرد اهدف و فعال کردن این شورا استفاده کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی به دیدار و ملاقات با ماموستایان و ائمه جماعت مساجد استان کردستان اشاره کرد و گفت: تمام ماموستایان دینی استان کردستان ساده زیست بوده و با کمترین امکانات در راه تبلیغ و توسعه دین تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه مساجد را باید به پایگاه رسیدگی به امور مردم تبدیل کرد افزود: بزرگترین معروف در سطح جامعه رسیدگی به وضعیت فقرا و نیازمندان است، مساجد باید محلی برای جمع‌آوری کمک و حمایت از نیازمندان و فقرای محله باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خودسازی را لازمه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله درونی و محتوایی است لذا هر فردی برای حرکت در این مسیر باید یک خودسازی درونی داشته باشد تا در امور خیر دیگران وی را همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالان مسجد باید برای فعال شدن این مکان دینی تلاش کنند، افزود: کسانی که در عرصه امر به معروف و نهی از منکر و در سطح مساجد فعالیت می‌کنند به دنبال رزومه شخصی نباشند، بلکه با امانتداری، اخلاص، جلب اعتماد مردم و رعایت شأن و جایگاه مردم کارها را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه «پیشگیری» اولویت و اساس امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید تجلی معروف و دوری از منکرات باشند و در امر به معروف شأن و منزلت انسان‌ها را رعایت کنند و در صورت مشاهده اشتباهات دیگران هیچگاه نباید در فاز برخورد و یا طرد قرار گیرند بلکه ضمن تذکر، آبروداری کرده و دنبال جذب افراد باشند.

انتهای پیام
captcha