تغییر نگرش لازمه توسعه طرح مشاغل خانگی
کد خبر: 4055954
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی کردستان تأکید کرد:

تغییر نگرش لازمه توسعه طرح مشاغل خانگی

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی کردستان، تغییر نگرش را لازمه توسعه طرح مشاغل خانگی در جامعه دانست و گفت: هنوز جامعه به این اقناع نرسیده که مشاغل خانگی فقط شغلی برای زنان سرپرست خانوار در رشته‌های محدود نیست، بلکه امروزه یک حرفه بوده و در بستر آی تی نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است.

مجید آوج معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان

مجید آوج، مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان کردستان، گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: همانطور که فقط آموزش برای ایجاد اشتغال کافی نیست، تسهیلات نیز به خودی خود و به تنهایی نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند، لذا باید شبکه‌ای شامل استعدادیابی، مشاوره، توانمندسازی و اتصال به بازار در این زمینه تعریف شود.

وی تغییر نگرش را لازمه توسعه طرح مشاغل خانگی در جامعه دانست و افزود: هنوز جامعه به این اقناع نرسیده که مشاغل خانگی یک حرفه بوده و فقط شغلی برای زنان سرپرست خانوار در رشته‌های محدود نیست، بلکه در بستر آی تی نیز پیشرفت‌های زیادی داشته است.

مدیر اجرایی طرح توسعه مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی استان کردستان بیان کرد: مادامی که جامعه به این بینش در حوزه مشاغل خانگی دست یابد، به طور قطع آموزش‌ها نیز خروجی بهتری دارد و مشاوره‌ها دقیق‌تر می‌شود و در نتیجه اتصال به بازار نیز نیتجه مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تحقق این امر نیازمند حمایت‌های دولتی شامل تسهیلات و اخذ مجوزهای دولتی است، افزود: اخذ مجوز برای فعالان حوزه مشاغل خانگی به ویژه در حوزه خوراکی بسیار سخت بوده و این امر نیازمند توجه و بازنگری بیشتری است.

آوج، اتصال به بازار و فروش محصولات خانگی را شامل مدل‌های مختلفی ذکر و بیان کرد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی با هدف جذب سرمایه‌گذار و ایجاد بازارچه‌های روز از جمله مؤثرترین راهکارهای این بخش است؛ بر همین اساس ایجاد مکانی برای فروش محصولات به صورت روزانه توسط شهرداری می‌تواند اقدام مؤثری در این راستا باشد.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های اینترنتی ظرفیت مغفول مانده در حوزه اتصال به بازار مشاغل خانگی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در این حوزه داشته باشد، یادآور شد: صادرات محصولات مشاغل خانگی، افزایش کیفیت و بسته‌بندی و بازاریابی بین‌المللی را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha