برنامه جامع اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانش‌بنیان در اردبیل تدوین می‌شود
کد خبر: 4055384
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

برنامه جامع اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانش‌بنیان در اردبیل تدوین می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تنها راه مهم برای حل مشکلات کشور استفاده از ظرفیت دانشجویان برای ورود به عرصه دانش‌بنیان است که در این زمینه تدوین برنامه جامع اشتغال‌زایی و کارآفرینی مدنظر است.

رضا قاسمیان معاون استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، رضا قاسمیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل، ۱۸ اردیبهشت‌ماه در دیدار با مدیرکل امور عشایر استان اردبیل، اظهار کرد: تنها راه مهم برای حل مشکلات کشور استفاده از ظرفیت دانشجویان برای ورود به عرصه دانش‌بنیان است که در این زمینه تدوین برنامه جامع اشتغال‌زایی و کارآفرینی مدنظر است.

وی بیان کرد: با پیگیری رویکرد دانش‌بنیان و بهره‌گیری از ظرفیت کارآفرینی درصدد بهره‌گیری از افراد خلاق و ایده‌پرداز و پیگیری رویکرد دانش‌بنیان به دنبال تمرکز و تلاش به کشف و رشد و ارزش و بالندگی هستیم تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود اهمیت به توسعه استان مدنظر باشد تا حل مشکلاتی همچون سرمایه‌های راکد، بیکاری، اشتغال کاذب و دلالی مورد توجه قرار گیرد.

قاسمیان تصریح کرد: رونق دانایی و آگاهی افراد جامعه با رونق دارایی مادی و ارزش افزوده ارتباط مستقیم دارد که در این زمینه رویکرد کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی بیش از هر موضوع دیگری حائز اهمیت است تا هر چه سریع‌تر تکلیف بیکاری و سرمایه‌های سرمایه‌گردان مشخص شود که در این زمینه نجات صنایع آلاینده مد نظر است و تداوم مسیر دانش‌بنیان باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: تحقق شعار سال و رفع مشکلات موجود در این زمینه با حمایت از رویکردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف امری لازم و ضروری است و در این زمینه عمل به تکالیف دستگاه‌های اجرایی جزو الزامات مهم و ضروری است که در این زمینه نباید مورد بی‌توجهی واقع شود.

قاسمیان در ادامه با اشاره به مشکلات عشایر افزود: حراست از اموال عشایر در جامعه عشایری باید در اولویت کارهای مسئولان باشد و در این زمینه پایش سلامت عشایر برای حفظ زنجیره تولید امری مهم و اساسی است و نباید هیچ کمبودی از نظر تامین بهداشت و درمان وجود داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: 70 هزار نفر از عشایر استان تولید، اشتغال و تامین امنیت مرزها را دنبال می‌کنند و در این زمینه باید از تنش عشایران و روستاییان جلوگیری شود تا این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود تا مشکلات زمان کوچ بهاره عشایر برطرف شود.

قاسمیان ادامه داد: کوچ بهاره عشایران از 20 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت که به همین منظور امری لازم و ضروری است تا دستگاه‌های خدمت‌رسان تا زمان اتمام کوچ عشایر در خدمت باشند و در حال حاضر 17 هزار و 500 خانوار از عشایر استان در قالب 70 هزار نفر در استان مستقر هستند.

انتهای پیام
captcha