اساس امدادرسانی کمیته امداد اشتغال‌زایی است
کد خبر: 4055027
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵

اساس امدادرسانی کمیته امداد اشتغال‌زایی است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: اساس کار کمیته امداد امام خمینی (ره) سیاست توانمندسازی است که در این زمینه اشتغال زایی و ایجاد زندگی شرافتمندانه محور کار این نهاد است.

اشتغال زایی کمیته امداد

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین امام خمینی (ره) قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین، در دیدار با سه خانواده نیازمند بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) وظیفه و رسالت خدمتش به نیازمندان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ادامه داد: ولی این خدمت بر اساس اصل اساسی کرامت انسانی است از این روی باید کاری کنیم تا رابطه اقتصادی مددجو با دیگران قطع شود که لازمه این کار اشتغال‌زایی است.

وی اضافه کرد: نیازمندی و محرومیت امری ابدی نیست بلکه مشکلی است که به صورت مقطعی ممکن است برای هر کسی پیش آید ولی لازم است این مشکل و نقصان مدیریت شود.

دهقانی تصریح کرد: وقتی کسی که نیازمند است و به شرایط عادی بازگردد بستر رشد او در ابعاد مختلف فراهم می شود از این روی کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد اشتغال به مددجو این اعتماد به نفس را می‌دهد که او نیز دارای توانایی است و اگر مشکلی در زندگی پیش آمده به معنای فراموشی این مشکلات نیست.

وی با اشاره به شرایط خانواده‌های تحت حمایت این نهاد خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و یکی از ظرفیت‌های این نهاد در اشتغال‌زایی، اشتغال خانگی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: اشتغال خانگی مزایای مختلفی دارد یکی از مزایای اشتغال خانگی امکان کار در ساعت‌های مختلف فراغت از کار خانه است، از طرفی دور نبودن از خانه و فرزندان یکی از آسیب‌هایی است که با اشتغال خانگی رفع می‌شود.

وی یادآورشد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بستر اشتغال‌زایی را برای نیازمندان فراهم کرده است و استفاده از این بستر نیازمند همت مددجویان است تا زندگی آن‌ها را به شرایط عادی بازگرداند.

انتهای پیام
captcha