اخلالگران اقتصادی به اشد مجازات برسند
کد خبر: 4054986
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
امام جمعه قم:

اخلالگران اقتصادی به اشد مجازات برسند

امام جمعه قم گفت: باید سران قوا دست چپاولگران، مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان را از مایحتاج مردم کوتاه کنند و این اخلالگران اقتصادی را با اشد مجازات، به جای خودشان بنشانند.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم که 16 اردیبهشت‌ماه در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: امروز توطئه اصلی دشمن، فشار اقتصادی به توده‌های مردم برای خسته و ناامید کردن آن‌هاست، بنابراین باید همه دستگاه‌های حاکمیتی و مسئولان برای خنثی کردن این توطئه دشمن تلاش بی‌وقفه کنند. 

وی افزود: سران قوا و فعالان اصلی قوا باید برای رسیدگی به این ناهنجاری‌های اقتصادی و رفع موانع و آسیب‌ها قیام و مسائل اقتصادی کشور را قدم‌به‌قدم دنبال کنند؛ تصمیمات قاطع بگیرند و این تصمیمات را اجرایی و دست چپاولگران، مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان را از رزق، روزی و مایحتاج مردم کوتاه کنند.

وی همچنین با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس امسال پس از ۲ سال بسیار مهم و تاثیرگذار بود، تصریح کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس حقیقتا یک پدیده منحصربه‌فرد است که مردم روزه‌دار با آن شور و نشاط به خیابان‌ها آمدند.  

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: مردم ایران هر ساله معنویت و صفای درونی خودشان را در ماه مبارک رمضان در آیین‌های مختلف از جمله راهپیمایی روز قدس ابراز می‌کنند.  

وی افزود: پیام این واقعیت این است که ملت و جوانان ایران به رغم سیاست‌های دشمنان که تلاش دارند، انسان‌ها را از معنویت دور کنند، این‌ها بر معنویت و ضدیت با فساد پافشاری دارند و این سرمایه بی‌بدیل معنوی را نگهدارنده هویت، استقلال، عزت و عظمت کشور خودشان می‌دانند؛ و کسانی هم که با ولنگاری و بی‌اعتنایی به احکام دین می‌خواستند از مردم و جامعه معنویت‌زدایی کنند، به حول قوه الهی راه به جایی نخواهند برد و آینده کشور با چنین ملت و روحیه‌ای، به کوری چشم دشمنان روزبه‌روز به مراتب بهتر خواهد شد.   

سعیدی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم ابراز کرد: امروز از مصادیق «جهاد تبیین»؛ تبیین اندیشه‌های شهید استاد مطهری از طرف حوزویان و دانشگاهیان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زحمات قشر معلمان، افزود: از دولت انتظار داریم که در حد امکان دغدغه معلمان عزیز را رفع کند.

امام جمعه قم همچنین به ۸ شوال سالروز تخریب بارگاه امامان معصوم(ع) در بقیع اشاره و یادآور شد: از خداوند متعال می‌خواهیم که دست متجاوزان به حرمین شرفین را قطع کند. 

انتهای پیام
captcha