فرهنگ زکات در مساجد تبلیغ و ترویج شود
کد خبر: 4054927
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

فرهنگ زکات در مساجد تبلیغ و ترویج شود

امام جمعه میبد بر ترویج فرهنگ زکات در فضای حقیقی و مجازی تأکید کرد و گفت: فرهنگ زکات باید در مساجد تبلیغ و ترویج شود.

نشست شورای زکات در میبدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله اعرافی، امام‌ جمعه میبد، 15 اردیبهشت ماه در جلسه زکات این شهرستان با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت میبد در فضای مجازی فعالیت دارند اظهار کرد: باید با تهیه کلیپ‌های اثرگذار درباره فرهنگ زکات در فضای مجازی هزینه کرد و جهاد کشاورزی، صمت و اصناف نیز همکاری لازم را مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: فرهنگ زکات باید در جامعه تقویت شود چراکه اگر جامعه متمدن میبد سهم خمس را پرداخت می‌کرد، امروز نیاز نبود برای حمایت از نیازمندان به حوزه‌های دیگر مراجعه و مشکل را حل کرد.

اعرافی بر اجرای طرح شورای تعاون و رفاه اجتماعی در فقرزدایی در شهرستان میبد تأکید کرد و گفت: این طرح باید از طرح دفتر امام‌جمعه و با استفاده از نرم‌افزاری که در کمیته امداد امام(ره)است با رسیدن به اطلاعات جامع اجرا شود تا با جلوگیری از موازی کاری به طرح فقرزدایی در میبد کمک کند.

امام جمعه میبد تصریح کرد: باید برای رفع فقر تلاش کنیم و افرادی که برای رفع مشکلات به ارگانی مراجعه نمی‌کنند، شناسایی و مشکلات آنان را رفع و حل کنیم.

وی در زمینه تلاش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نیز گفت: همه تلاش‌ها باید به سمتی باشد که نیازمندی در نهادهای حمایتی رسوب نکنند بلکه باید آنها را با کار و تلاش از چرخه حمایتی خارج و یا در امر تولید فعال کنیم. شهرستان میبد باید شهر پیشگام در رفع کامل فقر باشد و در این زمینه تعامل میان دستگاه‌ها در قالب طرح ذکرشده مهم است.

سجادی‌پور، فرماندار میبد نیز در این نشست گفت: همه دستگاه‌ها و مؤسسات برای کمک در اجرای شورای تعاون و رفاه اجتماعی اعلام آمادگی کردند و اگر این طرح اجرایی شود و کمک‌ها به دست نیازمند واقعی برسد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

یادآور می‌شود در این جلسه از 3 نیکوکار شهرستان که در حوزه‌های مختلف فعالیت داشتند تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha