مصاحبه‌ کمتر‌دیده شده شحات انور درباره رهبر انقلاب + فیلم
کد خبر: 4054466
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

مصاحبه‌ کمتر‌دیده شده شحات انور درباره رهبر انقلاب + فیلم

مرحوم شحات انور، از قاریان برجستۀ قرآن در مصاحبه‌ای کمتر دیده شده که در سال ١٣۶٩ انجام شده، مقام معظم رهبری را بزرگ معلم قرآن در کشور ما بیان کرده و به ویژگی‌های بارز ایشان اشاره کرده است.

به گزارش ایکنا؛ متن و فیلم مصاحبه مرحوم شحات انور که در سال 1369 در هتل لاله تهران انجام شده به شرح ذیل است:

«برای من روشن شده است که رهبر معظم می‌خواهد شما حافظ قرآن باشید، چون همانطور که مسئولین به بنده اعلام کردند، ایشان معلم قرآن هم هستند.

خب، معنی این مطلب چنین است که صحبت ایشان، ناشی از ورع و تقوا ودینداری است.

رهبر معظم، خواهان تعلیم و آموزش قرآن است. می‌خواهد اوامرش را در باب حقیقت که همان قرآن است اطاعت کنید. ایشان خواهان حفظ قرآن است. خواهان چیزی است شبیه به آنچه که در ذهن و ایده خود دارد. فقط شما ایشان را یاری کنید.

آیا او همه جا باید پشت سر شما حرکت کند؟ عجب! او کسی است که به چیزی که می‌گوید و ایمان دارد، عمل می‌کند.

این مرد به عنوان رهبر، عمل کننده به آن چیزی است که ایمان دارد و می‌گوید. شما در قبال این کلام و دیدگاه رهبر در مورد حفظ قرآن، مسئول هستید.

هیچکس همانند ایشان نمی‌آید در برابر جمعیت و در کنار حافظ قرآن و غیر حافظ قرآن بنشیند؛ و شما تصور کن اگر امروز ایشان رئیس دولت یا حکومت با رهبر و یا امثال این‌ها است، چگونه دغدغه‌ای در مورد حفظ قرآن در ذهنش وجود دارد و این مطلب را بیان می‌کند؟

من نمی‌روم در خانه خودم بنشینم و فقط حرف بزنم. کدام رئیس حکومت را پیدا می‌کنید که چنین چیزی بگوید؟ اگر یک نفر در سطح دنیا بگردد، آیا می‌تواند رئیس دولت یا رهبری را پیدا کند که خواهان حفظ قرآن توسط مردمش باشد؟ این یک فرصت است. فرصتی است برای شما.

ماشاءالله امر عظیمی است که مسئولین در اینجا و در راس آنها، رهبر معظم، به موضوع قرآن اهتمام دارند. امر بسیار عظیمی است و شما از این فرصت بهره برداری کنید. یعنی اگر به مسیری که پشت سر گذاشته‌اید بخواهید بنگرید، این بچه‌ها را ببینید که به عنوان یک نسل، در حال پیشرفت و رشد هستند.

این نسل را پایه‌گذاری کنید و شکل بدهید. این نسلی را که در حال پیشرفت است، پایه‌گذاری کنید و شکل بدهید؛ یا اینکه تمایلات و خواسته‌های خودتان را در مورد پیشرفت آنها، به کار ببندید.

رهبر معظم، عامل به چیزی است که به آن ایمان دارد. همانطور گه به شما گفتم، فقط در منازلتان با هم گفت‌وگو نکنید و بگویید که رهبر معظم این چنین گفت. بنابراین، خواسته رهبر را اطاعت کنید و به آن عمل کنید.»

برگرفته از صفحه اینستاگرامی محمد سلیمی

انتهای پیام
captcha