مطالبه استاندار مرکزی از جامعه قرآنی
کد خبر: 4053682
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹

مطالبه استاندار مرکزی از جامعه قرآنی

استاندار مرکزی در گردهمایی و تجلیل از قاریان قرآن اراک گفت: درخواستم از شما حضور همیشگی است تا بتوان توصیه‌های سیاستی و اجرایی قرآنی را در کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها گنجاند و امور را به سمت آموزه‌های قرآنی جهت بخشید.

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، شامگاه جمعه، 9 اردیبهشت در گردهمایی و تجلیل از قاریان قرآن اراک که به همت اداره تبلیغات اسلامی اراک و فرمانداری این شهرستان که در سالن اجتماعات دانشکده فنی‌حرفه‌ای برگزار شد، از حضور مردم همیشه در صحنه در راهپیمایی روز قدس تقدیر کرد و گفت: شهروندان استان با شرکت در این مراسم جهانی برگ زرینی دیگر در کارنامه افتخارات استان به ثبت رساندند.

وی از برگزاری گردهمایی قاریان اراک ابراز خرسندی کرد و افزود: تحقق سند تحول دولت مردمی سال گذشته توسط رئیس‌جمهور مشتمل بر 10‌ها عنوان مبتنی بر چرخش‌های تحول‌آفرین، راهبردهای اجرایی و اقدامات عملیاتی به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. رکن اصلی سند تحول بر دو محور حمایت از تولید، تغییر در سبک زندگی و بهبود آن استوار است؛ از این رو اساتیدی که خواستار تغییر سبک زندگی هستند می‌توانند ما را یاری دهند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در سند تحول دولت مردمی به موارد متعددی اشاره شده است که باید مدنظر باشد، ادامه داد: مطالبات و درخواست‌های جامعه قرآنی قابل توجه و مورد اهمیت است، برخی از این مطالبات در سند تحول دیده شده و دارای فوریت بوده و در کوتاه مدت قابل اجرا است؛ بنابراین لازم است مورد اهمیت واقع شود.

وی حضور تعدادی از فعالان عرصه قرآنی در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های استان که از مطالبات این مجموعه بود را مورد تأیید قرار داد و افزود: ساز و کار انجام این مهم باید از سوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تعریف و نسبت به شرکت فعالان قرآنی متخصص در کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها اقدام شود.

مخلص‌الائمه ضرورت تبیین مبانی قرآنی در بطن جامعه و نظام مدیریتی کشور و استان را مورد تأکید قرار داد و اعلام کرد: آمادگی خود را برای بهره‌برداری از متخصصان قرآنی و فعال در رشته‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اعلام می‌کنم. هریک از متخصصان در هر کمیسیون و کارگروهی که توانایی ارائه نظر، راهکار و ایده دارند می‌توانند عضو بوده و ناظر بر فعالیت‌ها باشند تا کلام وحی پیوندی عمیق با نظام مدیریتی و اجرایی داشته باشد.

وی حضور جامعه متخصص قرآنی در حوزه‌های مختلف را مطالبه کرد و افزود: درخواستم از شما حضور همیشگی است تا بتوان توصیه‌های سیاستی و اجرایی قرآنی را در کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها گنجاند و امور را به سمت آموزه‌های قرآنی جهت بخشید. اقدامات باید به‌گونه‌ای باشد که قرآن از تلاوت شروع برنامه‌ها و طاقچه ادارات خارج و به متن فعالیت‌ها وارد شود.

استاندار مرکزی در پایان با بیان اینکه استان ما دارای مفاخر شناخته شده قرآنی است که باید مورد توجه قرار گرفته و معرفی شوند، گفت: هویت مردم استان با مؤلفه‌های قرآنی پیوند خورده و این پیوند عمیق با قدرت بیشتر در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام
captcha