اجرای دستورالعمل اداره قرآن ارتش در طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»
کد خبر: 4053466
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
میدانی خبر داد:

اجرای دستورالعمل اداره قرآن ارتش در طرح «هر مسجد، یک پایگاه قرآنی»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش درباره فرمایش اخیر رهبر انقلاب مبنی بر «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» گفت: در بیش از ۵۰۰ مسجد ارتش، در کنار ائمه جماعات، یک کارشناس قرآنی نیز حضور خواهد داشت.

مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتشمهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره نقش ارتش و فعالیت‌های قرآنی آن در تحقق منویات مقام معظم رهبری در طلیعه ماه مبارک رمضان و در محفل قرآنی قرآنیان در حسینیه امام خمینی(ره) گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب اسلامی در کنار دفاع از سنگر سرحدات کشورمان، در سنگرهای معنوی نیز حضور پیدا کرده است و به مباحث قرآنی و بخش عترت و نماز در میان کارکنان، سربازان و خانواده‌های کارکنان و جامعه آماری خودش پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه هر ساله برای نزدیک‌ کردن فعالیت‌های قرآنی ارتش به منویات مقام معظم رهبری، فرمایشات آنها به ویژه در محفل قرآنی رمضان، رصد و به عنوان دستورالعمل استخراج می‌شود، افزود: چنانکه طی فرمایش ایشان مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، وضعیت موجود ارتش در این زمینه بررسی و وضع مطلوب مشخص شد، بر این اساس توانستیم تعداد حافظان قرآن ارتش را(از حافظان کل تا اجزاء) از سه هزار و 300 نفر به بیش از ۳۱ هزار نفر برسانیم.

میدانی درباره فرمایش اخیر رهبری مبنی بر هر مسجد یک پایگاه قرآنی گفت: دستورالعملی در این زمینه تهیه شد تا در بیش از ۵۰۰ مسجد ارتش در کنار ائمه جماعات، یک کارشناس قرآنی حاضر باشد. 

وی ادامه داد: همچنین در زمینه تعامل با مساجد، در گام نخست تعامل مساجد نیروهای ارتش دیده شده است و در گام دوم تعامل با مساجد نیروهای مسلح (سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) و در مرحله سوم تعامل با مساجد محلات دیده شده است.

انتهای پیام
captcha