آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم برگزار شد
کد خبر: 4053307
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
با حضور رئیس‌جمهور؛

آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم برگزار شد

آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه، با حضور رئیس‌جمهور و تجلیل از 12 نفر از فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا شد.

آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در شبستان مصلای امام خمینی(ره) محل برپایی بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاون قرآن و عترت این وزارتخانه و جمعی از خادمان قرآن کریم که طی ادوار قبل مورد تکریم قرار گرفتند، حضور داشتند.

تلاوت آغازین این مراسم با مهدی عادلی، قاری بین‌المللی کشورمان بود که در این دوره نیز به عنوان خادم قرآن معرفی و تجلیل شد.

اجرای این آئین را که از ساعت 16:30 آغاز و به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، مجید یراقبافان برعهده داشت.


گزارش تصویری آئین بیست‌وهفتمین دوره همایش ملی خادمان قرآن کریم


اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن خیر مقدم به حجت‌الاسلام رئیسی، به عنوان رئیس‌جمهور مردمی، انقلابی و مکتبی طی سخنانی گفت: خدا را شاکریم که در آغاز این دولت مردمی بعد از دو سال وقفه موفق به برپایی نمایشگاه قرآن شدیم.

وی افزود: فرصت مهیاسازی کار با مدت کمتر از یک ماه فقط با کار جهادی امکان‌پذیر بود و در این مسیر همکاری بخش‌های مختلف این وزارتخانه، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری تهران و صدا و سیما را داشتیم.(متن سخنرانی وزیر در مراسم تکریم خادمان قرآن کریم)

در این مراسم آیت‌الله محمود رجبی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد در گروه مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، احمد مهرمشهدی‌افخمی، مهدی عادلی و عباس امام‌جمعه در گروه قاریان قرآن کریم، هاشم سلطان‌نژاد، حافظ کل قرآن کریم، غصون مسلمی و عبدالرضا صدیق‌حقیقت، مدرسان قرآن، سیدعباس انجام در گروه مدیران امور قرآنی، جمال شورجه، محمد کاشانی‌آزاد(خوشنویس) و امیرعباس قلیچ‌لو در گروه هنر به عنوان خادمان قرآن کریم تجلیل شدند.

پایان‌بخش این مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور بود که وی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: امروز دولت و همه نهادها بیش از هر زمان دیگر به بهره‌مندی از هدایت‌های قرآن نیازمند هستند و نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآنی شکل می‌گیرد و مدنیتی که در پرتو قرآن نباشد موجب ارتقای انسان نخواهد شد.

حجت‌السلام رئیسی اضافه کرد: خداوند امام(ره) را رحمت کند که احیاگر قرآن کریم بود و مقام معظم رهبری را حفظ نماید که حقیقتا به قرائت و فهم و رونق دادن به مؤسسات قرآنی اهتمام زیادی داشته و دارند و به تشویق نسل جوان پرداخته‌اند و خودشان هم هرسال جلسه‌ای با قرآنیان دارند. در پرتو این حمایت‌ها، شاهدیم گاهی در یک روستا ۳۳ حافظ کل قرآن تربیت می‌‎شوند که مایه افتخار است.

وی تاکید کرد: اگر مجاهدان فلسطینی در میدان ابتکار عمل دارند در پرتو آموزه‌های قرآن است والا پول و امکانات و قدرت در آن طرف میدان است و جوان فلسطینی و عزیزان یمنی و افغانی و لبنانی به قرآن دل خوش کرده‌اند.(متن سخنان رئیس‌جمهور)

اجرای گروه هم‌خوانی و تواشیح نور تهران از دیگر بخش‌های این آئین بود.

انتهای پیام
captcha