افزایش اسلام‌هراسی و تبعیض در ارتش کانادا
کد خبر: 4052753
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

افزایش اسلام‌هراسی و تبعیض در ارتش کانادا

طبق گزارشی که به‌تازگی منتشر شده، تعداد موارد تبعیض علیه مسلمانان و غیرسفیدپوستان در ارتش کانادا با سرعت نگران کننده‌ای در حال افزایش است و فرماندهان برای ریشه‌کن کردن آن به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.

به گزارش‌ ایکنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گزارش تازه، حاکی از افزایش نژادپرستی به‌ویژه اسلام‌هراسی و جنیست‌هراسی در ارتش کانادا است. 

گزارش هیئت مشورتی چهار نفره دولت کانادا همچنین نشان می‌دهد که نژادپرستی ضد بومیان و سیاه‌پوستان، اسلام‌هراسی و یهودستیزی و همچنین تعصبات جنسیتی در رده‌های نظامی گسترده است.

طبق گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، تعداد «برتری طلبان» سفیدپوست و سایر افراط گرایان در ارتش کانادا با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و فرماندهان برای ریشه‌کن کردن این جریانات به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند.

این هیئت به این نتیجه رسیده که عدم رسیدگی به مسائل مربوط به نژادپرستی بر قابلیت‌های عملیاتی تأثیر منفی می‌گذارد، آرامش نظامیان را تضعیف می‌کند و امنیت کانادا را به خطر می‌اندازد.

در واکنش به این گزارش آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا در یک کنفرانس خبری گفت: واقعیت این است که نژادپرستی نهادینه‌شده در ارتش ما وجود دارد و ما باید آن را ریشه‌یابی کنیم و از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد که مجموعاً ۳۲۶.۵ میلیون دلار کانادا (۲۵۶ میلیون دلار) در دو بودجه اخیر فدرال برای تغییر فرهنگ در ارتش در نظر گرفته شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که علاوه بر رفتار نادرست جنسی و خشونت خانگی، جرایم ناشی از نفرت، رفتارهای افراطی و عضویت در گروه‌های برتری‌طلب سفیدپوست با سرعت نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است.

در طول 20 سال گذشته، حدود 258 توصیه ناشی از ده‌ها تحقیق برای پرداختن به تنوع دینی و نژادی، شمول، احترام و رفتار حرفه‌ای در ارتش کانادا ارائه شده است. این هیئت مشورتی نیز 13 توصیه جدید را ارائه کرده است.

انتهای پیام
captcha