خانواده شهیدان عملیات رمضان در برنامه «نهضت دیدار» تجلیل شدند
کد خبر: 4052140
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

خانواده شهیدان عملیات رمضان در برنامه «نهضت دیدار» تجلیل شدند

هم‌زمان با فرارسیدن شب‌های پرفیض قدر و به جهت پاسداشت مقام شامخ شهدا، از خانواده دو شهید عملیات رمضان، از سوی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان تجلیل به‌عمل آمد.

تجلیل از خانواده شهدا در برنامه نهضت دیدار

به گزارش ایکنا از گیلان، همزمان با فرا رسیدن لیالی پرفیض قدر و به جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و تکریم خانواده‌های معظم ایشان، امروز، چهارم اردیبهشت ماه، مسئولان معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان در قالب برنامه نهضت دیدار، با حضور در منزل سرداران عملیات رمضان، شهید هرمز محمدبیگلو و شهید کامران ملک‌پور از خانواده‌‌های معظم آنان تجلیل کردند.

شهید علمیات رمضان؛ هرمز محمد بیگلو

سردار شهید هرمز محمد بیگلو، سوم اسفندماه ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مسلمان و متدین در شهرستان رشت دیده به جهان گشود. ایشان در به زانو درآوردن نظام طاغوت به همراه دوستان خود فعالیت و تلاش چشمگیری داشت و سهم بسزایی در به ثمر نشستن نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه داشته و خدمات فراوانی ارائه کرد. با تلاش و همت والای شهید بیگلو، خیل عظیمی از رزمندگان گیلان و مازندران توانستند در جبهه‌های غرب و جنوب به مقابله با خصم زبون وابسته به شرق و غرب برخیزند و از خود رشادت، دلاوری، افتخار و نام نیک به یادگار بگذارند.

سردار رشید اسلام شهید بیگلو برای قرب الهی و انجام وظیفه اسلامی‌ و به حکم تکلیف در تابستان ۱۳۶۱ دختر مومنه‌ای را به عقد خود درآورد و ۲۷ روز پس از ازدواج به سوی میدان‌های رزم و نبرد با دشمنان بعثی شتافت. سرانجام در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در منطقه «شلمچه» ندای حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیت این شهید با اشاره به آیه ۹۵ سوره نساء آمده است «ای پویندگان راه حق و حقیقت، سلام آتشین مرا بپذیرید. من با آگاهی و شناخت کامل پا به راه الله، که همان راه حسین (ع) است، گذاشتم و به ندای هل من ناصراً ینصرنی، که در این زمانه از حلقوم مبارک حضرت امام خمینی (رض) این رهبر عظیم الشان جهان اسلام است، لبیک گفتم».

شهید عملیات رمضان؛ کامران ملک‌پور

شهید کامران ملک پور در ۱۴ تیرماه ۱۳۳۸ در شهر لاهیجان در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. او پس از اتمام دوران تحصيل در جبهه‌های جنگ حضور یافت. پس از رشادت های فراوان، اول مردادماه ۱۳۶۱ در عمليات رمضان و همرزم با سعید باکری حضور یافت. ایثار، اخلاص و رشادت‌های وی موجب شد تا شهید باکری وی را به عنوان فرمانده گردان شهید آیت‌الله مصطفی خمینی(ره) انتخاب کند. این شهید والامقام در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است «برادر عزیز، ما در اینجا رو در روی دشمن خدا و اسلام و قرآن ایستاده‌ایم و با آن‌ها می‌جنگیم و ضربه‌های مهلکی به آن‌ها وارد می‌سازیم و همانطور که قرآن به ما وعده داده است،حق پیروز است و ایمان داریم که این دنیا یک گذرگاه است و در دنیای دیگر بعد از مرگ زندگی جاویدان خواهیم داشت.»

انتهای پیام
captcha