حضور وزیر ارشاد در برنامه رادیویی «بر آستان جانان» + صوت
کد خبر: 4052031
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

حضور وزیر ارشاد در برنامه رادیویی «بر آستان جانان» + صوت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته با حضور در میدان آئینی امام حسین(ع) تهران در پخش زنده برنامه رادیویی بر آستان جانان حضور یافت.

به گزارش ایکنا، برنامه بر آستان جانان رادیو قرآن، روز گذشته، سوم اردیبهشت‌ماه میزبان محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای قرآن از میدان آیینی امام حسین(ع) به سمع و نظر حاضران در این میدان و همچنین مخاطبان این برنامه رادیویی، می‌رسد. گفت‌وگو با مردم به ویژه خردسالان و کودکان در سطح شهر، پخش تلاوت‌های مخاطبان و رفع ایرادات آنها با حضور بهروز یاریگل، مدرس و پیشکسوت قرآنی، تلاوت جزء روزانه با حضور مرتلان ممتازی چون حسین فردی، محسن یاراحمدی و سیدمحمد کرمانی، کارشناسی حجت‌الاسلام محمود صنیعی، پژوهشگر قرآنی و تشریح موضوعاتی چون استغفار، دعا، صفات و اسماء الهی، قضا و قدر و احترام به دیگران و ...، پخش فایل‌های ارسالی در قالب برنامه تولیدی «صد دانه یاقوت» با مشارکت کمیته محتوایی جشنواره صد رادیو قرآن از جمله بخش‌های این برنامه است.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این برنامه گفت: توفیق یافتیم در ایام ماه مبارک رمضان، بعد از دو سال، شاهد برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) بودیم. پس از برگزاری نمایشگاه شاهد استقبال آحاد مردم بودیم به طوری که طی آمار انجام شده چند 10هزار نفر در محل مصلی حضور پیدا کرده‌اند و این نمایشگاه با ازدحام عاشقان قرآن روبه رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی انجام شده در طول سال برنامه‌های قرآنی را به صورت دقیق‌تر و کامل‌تر از گذشته دنبال کنیم، اظهار کرد: بخش‌های مختلف فرهنگی کشور باید تمام برنامه‌ریزی‌های خود را در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی انجام دهند تا با همکاری بخش رسانه‌ای به ویژه رادیو قرآن و با حضور عناصر نخبه قرآنی در این رسانه، بتوانیم گام‌های مؤثری در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ قرآن برداریم.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه هر چه در حوزه‌های قرآنی مردم عرصه‌دار شوند ما فضای بهتری را تجربه خواهیم کرد، بیان کرد: امید است که بتوانیم بیش از پیش موضوع قرآن را در محافل و مؤسسات قرآنی رواج دهیم، چرا که در حال حاضر با نقطه مطلوب فاصله داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری در محفل قرآنی در طلیعه ماه مبارک رمضان، اشاره کرد و گفت: تأکید دوباره مقام معظم رهبری به تربیت 10 میلیون حافظ، نکته طلایی داشت. اینکه این امر با  همراهی و حضور جوانان و نوجوانان و بخش‌های مختف مردمی رخ دهد. امیدوارم بتوانیم محافل قرآن ـ مردمی را با همکاری سایر بخش‌ها و با تمهیداتی که اندیشیده شده است، پررونق‌تر از گذشته شاهد باشیم.

یادآوری می‌شود، برنامه «بر آستان جانان» با کارشناسی و اجرای سیدمحمد جوادی و غلامرضا احمدی و تهیه‌كنندگی سمیه خراج، سمیرا قنبری، فاطمه قاسم‌آبادی، محمد محمودی، مونا توسلی و فاطمه رحمانی از موج اف .ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می‌شود.

برنامه بر آستان جانان روز گذشته با حضور جمعی از مدافعان حرم همراه بود.

انتهای پیام
captcha