مراسم احیای شب قدر در مساجد کردستان به مؤسسات قرآنی واگذار شد
کد خبر: 4051813
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳

مراسم احیای شب قدر در مساجد کردستان به مؤسسات قرآنی واگذار شد

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری مراسم احیای شب قدر در تمام مساجد کردستان خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌های احیای شب قدر امسال به مؤسسات قرآنی استان کردستان واگذار شده است.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هر ساله مراسم احیای شب قدر در سطح مساجد استان کردستان با استقبال بی‌نظیر مردم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در رمضان جاری بعد از دو سال وقفه مراسم احیای شب قدر به صورت پرشور در سطح مساجد کردستان برگزار شده و می‌شود، افزود: مراسم احیای شب‌های قدر بین اهل سنت در ده شب آخر ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که در این ایام مساجد میزبان روزه‌داران کردستانی خواهد بود.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به حمایت از فعالیت اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان در ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این راستا برگزاری ویژه برنامه‌های مراسم احیای شب قدر به مؤسسات قرآنی استان کردستان واگذار شده است.

وی ادامه داد: این واگذاری موجب شده تا این مراسم معنوی و احیای شب قدر به صورت کاملا مردمی برگزار شود که این امر در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری امور به بخش مردمی اجرا شد.

گلباغی با اشاره به اینکه واگذاری این مراسم به بخش مردمی زمینه‌ساز استقبال گسترده مردم از این مراسم معنوی شده است، گفت: در دو شب گذشته مراسم احیای شب قدر در مسجد قبای بهاران سنندج با حضور سه هزار نفری مردم روزه‌دار سنندجی برگزار شده است.

وی افزود: مؤسسات قرآن و عترت و کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد استان کردستان که مجری برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد کردستان باشند، مورد حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان قرار می‌گیرند.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: تلاوت یک جزء قرآن، سخنرانی در مورد فضایل و آثار و برکات رمضان و شب‌های قدر، مداحی، نماز تراویح، نماز وتر که در کعت آخر آن قنوت قرائت می‌شود و انجام دعای خیر برای تمام مسلمانان جهان به ویژه فلسطین از جمله برنامه‌های مراسم احیای شب قدر در مساجد کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha