اسکان اضطراری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری
کد خبر: 4051226
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷

اسکان اضطراری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری

بر اساس آمار اعلام شده از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ اسکان یافته اند و در ایام نوروز حدود ۱۹ میلیون نفربار زیارت از بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور به انجام رسیده است.

طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ معاونت فرهنگی، اجتماعی این سازمان با ارائه گزارش نهایی طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ اعلام کرد: این طرح از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در یک هزار و ۷۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور اجرا شد و براساس آخرین آمار قریب به ۱۹ میلیون نفر بار زیارت از بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام نوروز ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است.

ویژه‌برنامه آرامش بهاری به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تلقی می‌شود و در قالب این طرح حدود ۵۰۰ هزار نفر در زائرسرا‌های بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ اسکان داده شدند.

آرامش بهاری طرحی مبتنی بر خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مجاورین بقاع متبرکه، زائرین و مسافرین این اماکن مقدس تعریف می‌شود و از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اسکان اضطراری (موقت) در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری انجام شده است.

در این گزارش به حضور قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر در لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره شده است. برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی و سکوی اجرای برنامه (استیج) از فعالیت‌هایی بوده از که در بقاع متبرکه و امامزادگان در قالب طرح آرامش بهاری انجام شده است.

این گزارش می‌افزاید: ۱۵۳ بازارچه شمیم خدمت در برخی بقاع متبرکه و امامزادگان مجری طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ برپا شد و حدود یک هزار و ۷۰۰ مُبلغ بومی و اعزامی از قم لباس خدمت تبلیغی را در ایام نوروز ۱۴۰۱ تن کردند و در بقاع متبرکه و امامزادگان به تبلیغ پرداختند.

همچنین در ایام نوروز ۳۸ وقف جدید به ثبت رسید و حدود ۴۳ هزار بسته معیشتی نیز در قالب طرح آرامش بهاری بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام
captcha