وظایف دولت اسلامی در حوزه مساجد همچنان مغفول مانده است
کد خبر: 4050490
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

وظایف دولت اسلامی در حوزه مساجد همچنان مغفول مانده است

یک استاد حوزه و دانشگاه در کاشمر گفت: کارهایی که دولت اسلامی باید در حوزه مساجد انجام دهد همچنان مغفول مانده است و در این خصوص وظایف اصلی به درستی انجام نشده است.

مسجد شیخ مصطفی محمدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: اگر به دنبال کاهش طلاق، اعتیاد، ازدواج آسان و تربیت صحیح فرزندان هستیم باید فعالیت‌های مساجد را گسترش دهیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید رویکرد‌های جدیدی را در خصوص فعالیت‌های مساجد اتخاذ کند تا حرکت و پویایی که در مساجد بوده بیشتر شود، بیان کرد: هرچند بسیاری از ارگان‌های دولتی در مساجد حضور دارند و فعالیت می‌کنند، اما بیشترشان بودجه‌ای داخل مسجد نمی‌آورند و می‌خواهند فعالیت‌هایشان بدون هیچ‌گونه هزینه و زحمتی انجام شود.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: مسئولان اگر به دنبال فعالیت‌های فرهنگی بنیادین هستند باید به کانون‌های فرهنگی مساجد توجه کنند. همچنین باید نسبت به فعال کردن و حمایت از کانون‌های فرهنگی مساجد توجه ویژه‌ای صورت گیرد و بودجه‌هایی که به این کانون‌ها اختصاص پیدا می‌کند بیشتر شود.

محمدی بیان کرد: در خصوص مسائل اقتصادی مسجد در قالب بسیج خودکفایی در سطح کشور با محوریت مساجد اقدام به تشکیل تعاونی‌های مختلف شده که در کاشمر نیز اکنون ۳۰ صندوق نیز فعال هستند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه هرکدام از این صندوق‌ها ۴۰ تا ۵۰ عضو دارند، اما هنوز برای دریافت مجوز، حمایت‌های دولتی و دریافت تسهیلات با مشکلاتی مواجه هستند.

انتهای پیام
captcha