قطر: رفتارهای عوام‌فریبانه هتاکان به قرآن عواقب خطرناکی دارد
کد خبر: 4050435
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

قطر: رفتارهای عوام‌فریبانه هتاکان به قرآن عواقب خطرناکی دارد

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد،چنین حوادثی را دارای پیامدهای خطرناک و تهدیدی برای ارزش‌های مدارا و همزیستی بین ادیان دانست.

قطر: رفتارهای عوامفریبانه هتاکان به قرآن عواقب خطرناکی دارد // امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پنینسیولار قطر، دولت قطر سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم توسط افراطیون در شهر مالموی سوئد را به شدت محکوم کرده و این حرکت شنیع را اقدامی تحریک‌آمیز و باعث جریحه‌دار شدن احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان دانست.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای بر محکومیت کامل هرگونه سخنان تنفرآمیز مبتنی بر اعتقادات، نژاد یا مذهب تأکید کرد و هشدار داد که این لفاظی‌های تحریک‌آمیز عوام‌فریبانه با ادامه فراخوان‌ها از سوی احزاب افراطی برای هدف‌ قراردادن باورهای مسلمانان جهان، مسیر خطرناکی به خود گرفته است.

این وزارتخانه از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت خود را برای مقابله با نفرت، تبعیض و تحریک به خشونت بپذیرد و در جهت پیدا کردن راه‌حلی ریشه‌ای برای رابطه بحث برانگیز بین آزادی مذهب و آزادی بیان از طریق گفت‌وگو و درک متقابل تلاش کند.  این وزارتخانه بر حمایت کامل قطر از ارزش‌های مدارا و همزیستی و تعهد این کشور به برقراری اصول صلح و امنیت بین‌المللی تأکید کرد.

گفتنی است، هتک حرمت قرآن کریم در سوئد با واکنش گسترده کشورها و سازمان‌های اسلامی روبرو شده است و راسموس پالودان، رهبر حزب افراطی Stram Kurs دانمارک، روز پنجشنبه یک نسخه از قرآن کریم را در شهر لینشوپینگ، جنوب سوئد، تحت حفاظت پلیس سوزاند.

اقدامات مشابهی ضد مسلمانان قبلاً توسط گروه‌های نژادپرست راست افراطی دانمارکی انجام شده بود. پالودان همچنین در سال ۲۰۱۹ یک نسخه از قرآن را سوزاند‌. در سپتامبر ۲۰۲۰، پالودان به مدت دو سال از ورود به سوئد منع شد.

در اواخر ماه اکتبر نیز، پس از اینکه این سیاستمدار جنجالی ضد مسلمان اعلام کرد قصد دارد تظاهراتی تحریک آمیز در برلین برگزار کند، مدتی از ورود او به آلمان ممانعت به عمل آمد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ - ۱۷:۱۱
0
0
خود خدا جزای هتاکان را خواهد داد.
captcha