کج‌روی‌ها به علت زیبا جلوه ندادن اسلام است
کد خبر: 4050103
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

کج‌روی‌ها به علت زیبا جلوه ندادن اسلام است

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌‌جنوبی گفت: اسلام، دین زیبایی و محبت است که اگر گاهی می‌بینیم راه جوانی کج شده چون اسلام را برای آنان زیبا جلوه ندادیم.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مدیرکانون‌های فرهنگی هنری مساجد  خراسان‌‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌‌جنوبی، شب گذشته، 27 فروردین در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و سحرخیزان کوچک که از سوی کانون فرهنگی و هنری صاحب‌الزمان(عج) و خانه قرآن آل طه روستای آسفیچ درمیان برگزار شد، اظهار کرد: کانون فرهنگی و هنری روستای آسفیچ درمیان با برنامه‌های بسیار متنوع یکی از کانون‌های برتر در سطح کشور است که مرهون برنامه‌ریزی دقیق تمام ارکان روستاست.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هدف در کانون‌های مسجد جذب جوانان و نوجوانان با رویکردهای فرهنگی و هنری است، گفت: اسلام دین زیبایی و محبت است که اگر گاهی می‌بینیم راه جوانی کج شده است ایراد را در من طلبه و یا خانواده باید ببینیم که اسلام را برای آنان زیبا جلوه ندادیم و گاهی برعکس آن اسلام را وارونه جلوه دادیم.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) در ضمن خطبه‌ای در فضیلت ماه رمضان می‌فرماید: «مردم ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است، ماهى است که پیش خدا بهترین ماه است؛ روزهایش بهترین روزها، و شب‌هایش بهترین شب‌ها، و ساعاتش بهترین ساعات. ماهى است که در آن دعوت شدید به مهمانى خدا و در زمره بهره‏‌مندان از کرامت خداوند قرار گرفته‏‌اید. نفس‌هاى شما در آن تسبیح است و خواب شما در آن عبادت؛ کردارتان در آن پذیرفته و دعایتان مستجاب. بهترین عمل در این ماه دوری از محارم خداى عزوجل است.»

سبزه‌کار با بیان اینکه سفره ضیافت الهی به‌زودی جمع می‌شود و باید این فرصت را غنیمت بشماریم، افزود: براساس روایات کسى که در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند پاداش او همانند کسى است که قرآن را در ماه‌هاى دیگر ختم کرده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هدف در کانون‌های مساجد جذب جوانان و نوجوانان با رویکردهای فرهنگی و هنری است، بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت است و قبل از اینکه کسی سؤال کند با سخاوت خویش عطا می‌کرد و نقل شده است که او، دو بار کل دارایی‌اش را در راه خدا بخشید و سه بار نیز اموالش را دو قسمت کرد نیمی برای خود و نیمی برای نیازمندان.

انتهای پیام
captcha