ایستادگی قاطع ارتش در برابر تهدیدات دشمنان
کد خبر: 4049606
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

ایستادگی قاطع ارتش در برابر تهدیدات دشمنان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما در دفع و پاسخگویی به تهدیدات، حفاظت از منافع مردم و نظام و در مقابله با تهدیدات سخت با هیچ احدی شوخی نداریم و در این راستا هیچ ملاحظه امنیتی نخواهیم داشت و با جدیت ایستاده‌ایم.

امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش

به گزارش ایکنا از کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، ۲۶ فروردین‌ماه، در آستانه روز ارتش و در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ترور، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم آرمان‌های امام و انقلاب کرد و اولین شهید ترور متعلق به ارتش جمهوری اسلامی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به نقش بی‌بدیل ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اعتقاد راسخ داریم که اگر پیوستن ارتش به بدنه انقلاب نبود، انقلاب به این سرعت به پیروزی نمی‌رسید و به همین دلیل است که اگر قرار بود توطئه‌ای شکل بگیرد محوریت آن علیه ارتش باشد.

امیر غلامعلیان افزود: دید بلند حضرت امام خمینی(ره) محور توطئه را تشخیص دادند و امام با فرمان تاریخی خود که در ۲۸ فروردین ۱۳۵۸ صادر کردند سبب شدند ارتش با قدرت در بدنه جمهوری اسلامی ‌بماند و نقش آفرینی کند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش ادامه داد: پاسخ رد و قاطعانه حضرت امام(ره) به فتنه‌گران، باعث کینه و نفرت منافقین از بدنه ارتش شد و ۴ روز پس از این فرمان در سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ اولین ترور در تاریخ جمهوری اسلامی ایران برای فرمانده ارتش سپهبد قرنی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت سالروز شهادت شهید قرنی در کرمان، گفت: ارتشی که امروز به جمهوری اسلامی خدمت می‌کند با تمام ارتش‌های دنیا تفاوتی اساسی دارد و اولین تفاوت آن این است که فرمانده ما فرمانده معظم کل قوا و ولی‌فقیه ما است.

امیر غلامعلیان دومین ویژگی ارتش جمهوری اسلامی را مردمی بودن آن دانست و گفت: ارتش در تمامی بحران‌های طبیعی، امنیتی، زیستی وغیره بدون ادعا در کنار مردم است و در اتفاقات مختلف اولین ارگانی که در کنار مردم قرار می‌گیرد ارتش است و این ویژگی منحصر به فرد ارتش جمهوری اسلامی ایران فدایی بودن آن برای ملت، بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: داشتن تفکر و سبک مدیریت جهادی ویژگی دیگر ارتش است و ما امروز در فناوری‌های نظامی خود اتکایی به نیروهای بیگانه نداریم و افتخار ما این است که فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اتکا به درون را به نحو احسن به اجرا گذاشتیم.

امیر غلامعلیان گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نقطه امن و قابل اتکا برای مردم است. مردم مطمئن باشند که ارتش مرزهای ما را رصد کرده و با از بین بردن تهدیدات در کنار امنیت حاکم در نظام است تا با فرماندهی مقام معظم رهبری بتوانیم سکان نظام را در اختیار حضرت ولی‌عصر(عج) قرار دهیم.

وی ویژگی دیگر ارتش را معنویت محوری دانست و گفت: ما در کنار رسالت سخت و طاقت‌فرسایی که برای دفاع از حدود و ثغور جمهوری اسلامی انجام می‌دهیم این افتخار را داریم که تمام آموزه‌های رزمی خود را با آموزه‌های قرآنی و معنوی اسلام تلفیق داده‌ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با بیان اینکه دشمن ستیزی ویژگی دیگر ارتش است و به صراحت تاکید می‌کنیم تجلی عینی تفسیر آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ» در ارتش جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: ما در دفع و پاسخگویی به تهدیدات، حفاظت از منافع مردم و نظام و در مقابله با تهدیدات سخت با هیچ احدی شوخی نداریم و در این راستا هیچ ملاحظه امنیتی نخواهیم داشت و با جدیت ایستاده‌ایم.

انتهای پیام
captcha