اجرای ۱۱۰۰۰ طرح اشتغالزایی مددجویان مازندرانی
کد خبر: 4048118
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

اجرای ۱۱۰۰۰ طرح اشتغالزایی مددجویان مازندرانی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران از اجرای ۱۱ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان و نیازمندان استان در سال گذشته خبر داد.

سید علی اصغر رضایی طالشی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سیدعلی‌اصغر رضایی طالشی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران، امروز، 21 فروردین‌‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: اغلب طرح‌های اشتغال‌زایی ارائه شده از سوی مددجویان در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنفی، صنعتی، حمل و نقل و شیلات در سال گذشته اجرا شده  که نسبت به سال قبل‌تر ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ۱۴ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال از طریق صندوق امداد ولایت و ۳۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال سال گذشته به مددجویان تحت حمایت در استان پرداخت شد.

رضایی با بیان اینکه طرح اشتغال برای بیش از هزار نفر از مددجویان ساکن در مناطق محروم نیز اجرا شده است، تصریح کرد: طرح‌های اجراشده در این مناطق بیشتر در بخش‌های دامداری، کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و مشارکت بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تا پایان سال جاری بیش از ۱۶ هزار طرح اشتغال برای مددجویان اجرا می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه سال گذشته ۴۲ درصد از طرح‌های اشتغال برای زنان تحت حمایت اجرا شد، گفت: در سال 1400 برای هزار و ۷۵۰ مددجو نیز کاریابی صورت گرفت.

وی با تقدیر از همراهی بانک‌های عامل و کارفرمایان، تأکید کرد: با مشارکت و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان در راستای توانمندسازی مددجویان اقدامات مطلوبی انجام داد.

انتهای پیام
captcha