خودکفایی تولید گندم در سال 1401 با جدیت پیگیری می‌شود
کد خبر: 4046863
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

خودکفایی تولید گندم در سال 1401 با جدیت پیگیری می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: خودکفایی در حوزه تولید گندم در دستور کار قرار گرفته و باید تولیدات محصولات کشاورزی برای تولیدکنندگان سوددهی داشته باشد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلسصدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: تامین امنیت غذایی و توجه به این موضوع مهم و استراتژیک نیازمند توجه ویژه و اساسی است که باید برنامه‌ریزی‌های اساسی و قابل توجهی در این زمینه انجام یابد که به همین منظور خودکفایی در حوزه تولید گندم در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز و مد نظر قرار دادن هزینه‌های کشاورزان در تولید گندم برای ایجاد درآمد مناسب برای کشاورزان و ایجاد رغبت برای آنان بسیار مهم و اساسی است که کشاورزان باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که تولیدات محصولات کشاورزی برای تولیدکنندگان سودده باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، گفت: اختصاص یارانه به بخش کشاورزی نیز باید از منابع مختلف تامین شود و از جیب کشاورز و دامداران نباشد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح در بخش محصولات کشاورزی و تولید گندم نیازی به واردات نداشته باشیم بلکه صادرات در کشور گسترش پیدا کند.

بدری ادامه داد: منابع مناسبی برای خرید گندم در بودجه سال 1401 در نظر گرفته شده و با توجه به استراتژیک بودن این محصول در کشور می‌توانیم در این خصوص برنامه‌های ارزشمندی را تدوین و اجرایی کنیم و با رفع مشکلات و موانع به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که بسیار مهم و اساسی است.

وی تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا در تحقق شعار سال گام‌های اساسی برداشته و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم چرا که در حال حاضر خودکفایی در حوزه اقتصادی بیش از پیش نیازمند توجه ویژه و اساسی است و در صورت توجه به این مسئله خواسته‌ها و اهداف مورد نظر عملی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha