۴ مربی حفظ قرآن در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4046363
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

۴ مربی حفظ قرآن در چهارمحال‌وبختیاری تجلیل می‌شوند

مریم مرادی، مریم قاسمی کُرانی، معصومه علایی و زهرا اقبالی به عنوان برگزیدگان نهایی طرح ملی «شناسایی و تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن» از چهارمحال‌وبختیاری معرفی شدند که در نیمه ماه مبارک رمضان تجلیل خواهند شد.

طرح تجلیل از حافظان قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مهرابی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه اسامی نهایی حافظان برگزیده استان در طرح ملی «شناسایی و تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن» اعلام شده است، اظهار کرد: بر این اساس، مریم مرادی، مریم قاسمی کُرانی، معصومه علایی و زهرا اقبالی به عنوان برگزیدگان نهایی طرح معرفی شدند که تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح ملی «شناسایی و تجلیل از ۱۱۴ مربی فعال حفظ قرآن» در استان، از همکاری نهادهایی چون اداره‌کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و اتحادیه قرآنی استان استفاده شد که در مجموع ۱۲ پرونده از حافظان استان وصول و 10 پرونده به کمیته این طرح ملی در سازمان ارسال شد.

مهرابی در خصوص شرایط اعلام شده برای شرکت در طرح تجلیل از ۱۱۴ مربی حفظ، بیان کرد: داشتن حداقل ۵ سال سابقه تدریس مستمر، حفظ حداقل ۱۰ جزء قرآن، فعال بودن و تدوام در تدریس حفظ قرآن کریم و تربیت شاگردان در این زمینه، عدم انتخاب و تقدیر در طرح‌های مشابه ملی نظیر خادمان قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکریم چهره‌های قرآنی سازمان دارالقرآن‌الکریم و غیره از ضوابط شرکت در این طرح بود که در ارزیابی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: همچنین دارا بودن مدرک تربیت مربی حفظ، داشتن ویژگی‌های خاصی نظیر سابقه تدریس بیشتر از ۲۰ سال مستمر، دارا بودن سابقه کار جهادی و فی‌سبیل الله در زمینه حفظ قرآن کریم در مناطق محروم، تولید محتوای آموزشی در زمینه حفظ قرآن، فعالیت‌های فاخر در حوزه رسانه، دارا بودن رتبه‌های برتر در مسابقات قرآن و کسب افتخارات در سایر عرصه‌های ملی و بین‌المللی، خیر و واقف قرآنی بودن و ارائه مدرک تحصیلی حداقل دیپلم در این انتخاب مؤثر بود.

مهرابی گفت: اسامی حافظان کل اعلام شده از استان طی مراسمی در یکی از محافل قرآنی استان در نیمه ماه مبارک رمضان تجلیل می‌شوند و هدایایی را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha