جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا در آزادشهر برگزار شد
کد خبر: 4044886
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا در آزادشهر برگزار شد

جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا با حضور مسئولان استانی به میزبانی روستای قزلجه بخش مرکزی شهرستان آزادشهر برگزار شد.

جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا

به گزارش ایکنا از گلستان، جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا با حضور حجت‌الاسلام شهابی، امام جمعه آزادشهر، دهنوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، کریمی، سرپرست فرمانداری آزادشهر، چهارم فروردین به میزبانی روستای قزلجه بخش مرکزی شهرستان آزادشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهابی، امام‌ جمعه آزادشهر در این جشنواره گفت: مدیریت جهادی و تلاش برای تحقق تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین به عنوان شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب رمز موفقیت در توسعه به‌حساب می‌آید.

وی، حضور میدانی مسئولان را نشان‌دهنده اعلام آمادگی آنان برای خدمت مخلصانه دانست و گفت: باید به ظرفیت‌های جذاب فرهنگی در توسعه گردشگری توجه شود چرا که هویت ملت ایران بر پایه فرهنگ و تمدن شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان اینکه راه رفع مشکلات اقتصادی و شکستن کمر تحریم، عملیاتی کردن شعار سال است، افزود: حضور مردم در این جشنواره نشان دهنده آن است که همیشه در تولید آماده‌اند و تولید بنیه علمی می‌خواهد و رشد تولید همراه با دانش بنیان اشتغال‌آفرین است.

همچنین دهنوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اظهار کرد: رونق اقتصاد و اشتغال در روستاها اولویت مهمی است که در سال ۱۴۰۱ در رأس برنامه اقتصادی استان قرار می‌گیرد.

دهنوی با تاکید بر نقش مهم هم افزایی روستاییان در توسعه منطقه، گفت: تلاش مجاهدانه مردان و زنان ساکن در روستاها برای آبادانی از جمله ویژگی‌های شاخص استان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: بیش ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها هستند و هر جا روی توان و حضور جامعه روستایی حساب شده نتیجه موفقیت آمیز بوده است.

سرپرست فرمانداری آزادشهر با بیان‌اینکه روستائیان به عنوان جامعه تولید نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند، تصریح کرد: روستائیان پایه و ریشه اصلی زندگی اجتماعی هستند و نقش ویژه ای در زمینه های مختلف قشری پرتوان در کنار مسئولین در تحقق شعار سال دارند.

کریمی با بیان اینکه ۴۳ درصد جمعیت آزادشهر را روستاییان تشکیل می‌دهند، افزود: توجه به اقتصاد روستا به اشتغال آفرینی، رشد و شکوفایی اقتصادی شهرستان منجر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha