ضرورت افزایش نشاط اجتماعی با محوریت سازمان‌های مردم‌نهاد
کد خبر: 4043834
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

ضرورت افزایش نشاط اجتماعی با محوریت سازمان‌های مردم‌نهاد

فرماندار گلوگاه با تأکید بر ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی با محوریت سازمان‌های مردم‌نهاد، گفت: باید تلاش شود با برنامه‌ریزی‌های دقیق با توجه به اهمیت موضوع تفریحات سالم در سلامت خانواده به‌عنوان بنیادی‌ترین هسته جامعه مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مهدی داودی، فرماندار گلوگاه، 25 اسفندماه در دیدار با سرهنگ دوم پاسدار عمار کلانی، معاون فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه که در فرمانداری این شهرستان انجام شد درباره ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی با تعامل دستگاه‌های اجرایی شهرستان گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم انجام شد.

فرماندار شهرستان گلوگاه در این دیدار بیان کرد: در سلامت روانی نهاد خانواده، تفریحات سالم بسیار تأثیرگذار است و تفریح و اوقات فراغت می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌های فردی و اجتماعی شود، حال باید تلاش شود با برنامه‌ریزی‌های دقیق با توجه به اهمیت موضوع تفریحات سالم در سلامت خانواده به‌عنوان بنیادی‌ترین هسته جامعه مدنظر قرار گیرد.

داودی با تأکید بر اینکه ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی با محوریت سازمان‌های مردم‌نهاد با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و توسعه نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و بومی و محلی به‌منظور تقویت امید در جامعه و ترویج شادی اسلامی و تفریح سالم یکی از وظیفه‌های مهم ماست، افزود: شهروندان بدانند در این راستا حمایت کامل و همه جانبه فرمانداری شهرستان گلوگاه به همراه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان را اولویت مهم خود می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه بحث نشاط و سرگرمی به یک دستگاه خاص معطوف نمی‌شود و همه دستگاه‌ها بسته به شرح وظایفی که دارند به مردم خدمات ارائه می‌دهند، ادامه داد:  انتشار و انعکاس خبری کلیه فعالیت‌ها و خدمات دولت کار و کرامت در رسانه‌های جمعی و فضای مجازی به یقین مایه دلگرمی مردم و سبب خنثی‌سازی اخبار کذب و مأیوس‌‌کننده خواهد شد.

سرهنگ دوم پاسدار کلانی نیز در این دیدار گفت: تفریحات سالم عاملی برای تأمین سلامت جسمی، روانی، فردی و اجتماعی و همچنین لازمه نشاط و شادابی خانواده‌هاست.

معاون فرهنگی هنری ناحیه مقاومت بسیج گلوگاه یادآور شد: انسان در دایره خانوادگی وقتی به تفریح بپردازد بیشتر احساس آرامش می‌کند؛ ضمن اینکه با تفریح‌های خانوادگی سرمایه‌های اجتماعی درون خانواده و بین اعضا بالاتر می‌رود و احساس آرامش و سلامت روان در این نوع تفریح‌های خانوادگی در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای جشنواره «دیار علویان» در توسکا چشمه، افزود: راه‌اندازی غرفه‌های بازارچه اقتصاد مقاومتی در محوطه سالن ورزشی شهید چمران، فضاسازی ارزشی سطح شهرستان، برگزاری ویزیت‌های رایگان به همراه برنامه‌های فرهنگی و هنری و سایر خدمات متنوع در عید نوروز می‌تواند بخشی از اقدامات شهرستانی در ایجاد نشاط اجتماعی برای میزبانی از مسافران نوروزی باشد.

محمد خواجوی

انتهای پیام
captcha