برگزاری جشنواره آذین‌بندی نیمه شعبان در بندرعباس
کد خبر: 4043745
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

برگزاری جشنواره آذین‌بندی نیمه شعبان در بندرعباس

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس از برگزاری جشنواره آذین‌بندی خانه‌ها، محلات و مساجد به‌مناسبت نیمه شعبان در این شهر خبر داد.

آذین بندی نیمه شعبان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، رسول جهانداری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، صبح امروز، 26 اسفندماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه‌های نیمه شعبان در بندرعباس با هدف معرفت‌افزایی شناخت حضرت مهدی(عج)، انتظار ظهور و ایجاد فضای سرور و شادی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های نیمه شعبان می‌توان به جشنواره آذین‌بندی خانه، کوچه، محله و یا مسجد اشاره کرد. نوجوانان علاقه‌مند به آذین‌بندی کوچه‌ها می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و در نهایت به بهترین آذین‌بند جوایزی اهدا می‌شود.

جهانداری ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به مسابقه مداحان کوچک، مسابقه «برسد به دست یار» در 2 بخش کودک و نوجوان که شامل نقاشی و یک جمله خطاب به امام زمان(عج)، مسابقه لباهنگ با موزیک والامحمد از مهدی یغمایی، همچنین مسابقه سرود در 2 بخش ویدئو کلیپ و موزیک در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: مانند سال‌های گذشته «پویش دعای فرج» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هم‌زمان با میلاد حضرت مهدی(عج) برگزار می‌شود و همچنین هر هفته دعای فرج از سازمان پخش و منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای توجه بیشتر جامعه به موضوع مهدویت و انتظار، پویش «عصر انتظار» برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این پویش که در نوروز برگزار می‌شود، ایستگاه‌های ثابت در تعدادی از بوستان‌های شهر برپا شده و ﻣﺒﻠﻐاﻦ مهدویت ﺑﺎ ﺣﻀﻮر در اﯾﻦ ایستگاه‌ها ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺶ‌ﻫﺎی ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﺎ ﻣﻮﺿﻮع اﻧﺘﻈﺎر و ﻣﻬﺪوﯾﺖ ﭘﺎﺳﺦ ﻣﯽ‌دﻫﻨﺪ.

جهانداری بیان کرد: برپایی کاروان شادی، مراسم اهتزاز پرچم یامهدی(عج)، پرواز بادبادک‌ها، همایش پیاده‌روی محله طلابند، برگزاری مراسم دعای ندبه با همکاری مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، برگزاری مسابقه دارت و پنالتی گل‌کوچک ویژه کارکنان شهرداری بندرعباس بخش دیگری از برنامه‌های این مجموعه است.

وی با بیان اینکه این سازمان از مساجد، هیئت‌ها و حسینیه‌ها در خصوص برگزاری جشن نیمه شعبان حمایت کرده است، اضافه کرد: در قالب اجرای برنامه‌های نیمه شعبان، این سازمان در برگزاری جشن مسجد غدیر و بنیاد مهدویت نیز مشارکت پررنگی داشته است.

جهانداری اظهار کرد: جشن ویژه فرهنگسرای نخل ناخدا، گلستان و دوراهی ایسینی در سطح شهر بندرعباس، جشن بزرگداشت نیمه شعبان را برگزار خواهند کرد. جنگ شادی کودکانه، نقاشی روی بوم، مداحی، سرود و دیگر برنامه‌های متنوع همراه با غرفه‌های فروش محصولات خانگی و صنایع‌دستی از برنامه‌های جشن فرهنگسراها است.

انتهای پیام
captcha