کاشت گل‌های بهاری در ملایر
کد خبر: 4043235
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۴

کاشت گل‌های بهاری در ملایر

شهردار ملایر از کاشت گل‌های بهاری و آماده‌سازی فضای شهری این شهرستان برای استقبال از نوروز خبر داد.

کاشت گل‌های بهاری مجید فرجی، شهردار ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به خدمات ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در آستانه سال نو، اظهار کرد: ساماندهی و زیباسازی فضاهای شهری موجب ایجاد نشاط و سرزندگی در شهروندان می‌شود، به همین منظور در آستانه نوروز و در راستای ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی اقدامات متعددی در قالب طرح استقبال از بهار لحاظ شده است و گل‌کاری سطح شهر چشمگیرتر از سال‌های گذشته انجام می‌شود.

فرجی اضافه کرد: باید از هر فرصتی برای احیای فضای سبز انجام داد و مجموعه شهرداری ملایر یکی از اولویت‌های کاری خود را حفظ و نگهداری از درختان کاشته شده در سطح شهر قرار داده است؛ در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در جهت توسعه درختکاری و جنگل‌کاری کمربند سبز شهری صورت گرفته است.

شهردار ملایر وسعت فضای سبز ملایر را 370 هزار متر مربع برشمرد و گفت: ملایر با دارا بودن 56 بوستان شهری و سرانه فضای سبز بیش از 22 متر مربع یکی از بالاترین سرانه‌های غرب کشور را دارد.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه در طرح گل‌کاری بهاره، بوستان‌های سطح شهر از گل‌های فصلی بنفشه، لاله و شب‌بو استفاده می‌شود، افزود: در این عملیات بالغ بر 16 هزار گلدان گل شب‌بو دو هزار گلدان گل لاله و چهار میلیون و 200 هزار نشاء گل بنفشه کاشته شده است.

فرجی به اجرای طرح بهسازی و آماده‌سازی تفرج‌گاه‌ها و بوستان‌های شهر اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های نوروزی، گل‌کاری، بازپيرايی و ساماندهی فضای سبز، واکاری و تکمیل گل‌‌های دایمی، رفع نقص آبنماهای بوستان‌ها و میادین، پاکسازی مبادی ورودی شهر، تجهیز آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی، غبارروبی مساجد، شستشو و رفع نقص تجهیزات بازی، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری، شستشو و رنگ‌آمیزی جداول، فضاسازی و آذین‌بندی معابر و میادین با ریسه‌های الوان و طراحی و ساخت استندها و المان‌های ویژه نوروز در طرح استقبال از بهار در حال انجام است.

شهردار ملایر با بیان اینکه با نزدیک شدن به پایان سال تلاش این سازمان در آماده‌سازی و زیباسازی شهر دو چندان می‌شود، اضافه کرد: با برنامه‌ریزی منسجم و بسیج تمامی امکانات، تجهیزات و نیروها در آستانه بهار، این شهرداری، تمام قد به استقبال نوروز می‌رود.

انتهای پیام
captcha