آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونای قزوین
کد خبر: 4042943
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونای قزوین

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: باتوجه‌به کاهش کرونا در سفرهای نوروزی افرادی که ۲ دز واکسن دریافت کردند منع تردد ندارند، همچنین کلیه مراکز آموزشی دولتی با ۶۰ درصد ظرفیت می‌توانند به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کنند.

ستاد مقابله با کرونای قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، ابوالحسن کبیری، جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۳ اسفندماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین، برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه‌به وضعیت کاهش کرونا در استان قزوین، طبق مصوبات ستاد ملی کرونا سفرهای نوروزی برقرار است، لازمه سفر تزریق ۲ دز واکسن کرونا و ثبت‌نام در سامانه ایران من است.

وی افزود: افرادی که در این سامانه ثبت‌نام کنند منع تردد ندارند، ملاک اصلی این است که راننده خودرو حتماً واکسن زده باشد و فرض را بر این می‌گذاریم که اگر فردی واکسن زده باشد، اعضای خانواده او نیز واکسن دریافت کرده‌اند هدف ما این نیست که فشار بالایی به مردم وارد کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین، تصریح کرد:کلیه مراکز آموزش رسمی دولتی شامل مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند کلاس را همراه با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت حضوری برگزار کنند، در قزوین باتوجه‌به ظرفیت مدارس پیشنهاد ما حضور ۶۰ درصد از دانش‌آموزان است اما اگر مدارسی ظرفیت کمتری دارند می‌توانند دانش‌آموزان کمتری را به‌صورت حضوری پذیرش کنند.

وی یادآور شد: فاصله‌گذاری در تالارها نیز باید موردتوجه قرار بگیرد، تالارها ظرفیت مختلفی دارند و باتوجه‌به ظرفیت سالن باید تعداد مهمان‌ها مشخص شود؛ با توجه به آغاز خرید شب عید و شلوغی بازارها تاکید می‌کنیم که مردم حتماً روند واکسیناسیون را تکمیل کنند.

کبیری تاکید کرد: در ستاد کرونا صرفاً نباید آمار اعلام شود بلکه باید آمار همراه با پژوهش باشد، برای مثال مطرح می‌شود که در شهر شال تمایل مردم به واکسن بسیار پایین است این امر باید مورد بررسی قرار بگیرد و ریشه‌یابی شود، ممکن است ریشه در مسئله فرهنگ باشد یا افراد آن منطقه واکسن هراسی دارند، اگر ریشه‌یابی صورت بگیرد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

کرونا در قزوین کاهش پیدا کرده است

عبدالله دیدبان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۳ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۲ مورد ابتلای جدید به کرونا، ۱۹ بیمار بستری در آی‌سی‌یو و ۳ فوتی داشتیم.

وی افزود: رشد بیماران بستری در هفته جاری نسبت به دوهفته اخیر کاهش چشمگیری داشته است اما میزان فوتی‌های کرونایی در اسفند سال جاری نسبت به بهمن‌ماه افزایش‌یافته است، بیشتر موارد فوتی مربوط به افراد ۸۰ سال به بالا بوده است، بیش از نیمی از بیمارانی که به دلیل کرونا در بیمارستان بستری هستند نیز هیچ نوع واکسنی دریافت نکردند.

انتهای پیام
captcha