اولین گردهمایی حافظان قرآن کریم استان تهران برگزار شد
کد خبر: 4042916
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

اولین گردهمایی حافظان قرآن کریم استان تهران برگزار شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران در اولین گردهمایی حافظان قرآن کریم استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، گفت:‌ بایستی فرصت‌هایی را فراهم کنیم که جامعه قرآنی هویت تبیینی داشته باشند.

به گزارش ایکنا، اولین گردهمایی حافظان قرآن کریم استان تهران ویژه حافظان دارای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم که در سه سال اخیر موفق به اتمام دوره و اخذ مدرک شده‌اند، ۲۳ اسفندماه در محل سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران با حضور حجت الاسلام علی اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، حسین تقی‌پور، سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم و جمعی از حافظان قرآن کریم، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

این مراسم با تلاوت محمد کاکاوند، قاری قرآن کریم آغاز شد و در ادامه، حسین تقی‌پور، سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم، ضمن ارائه گزارشی از تعداد حافظان قرآن کریم که مدرک تخصصی‌ را دریافت ‌کرده‌اند، به تسهیلات ویژه حافظان قرآن و نحوه استفاده از ظرفیت موجود اشاره کرد.



سپس، حجت الاسلام علی‌اصغر سهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، گفت:‌ بایستی فرصت‌هایی را فراهم کنیم که جامعه قرآنی هویت تبیینی داشته باشند. لذا همانگونه که یک طلبه بیشترین وقت خود را به ترویج معارف دینی می‌پردازد، حافظان نیز بایستی اینگونه باشند.

سهرابی افزود: حافظان قرآن باید در کنار نورانیت خود برای دیگران نیز نورانیت و هدایت را به ارمغان بیاورند. هر یک از شما حافظان قرآن از سرمایه‌های جهاد تبیین هستید. جهاد بزرگ روزگار ما جهاد تبیین است و هر کدام وظیفه دارید این روشنایی را برای اطرافیان خود داشته باشید.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران آمادگی کامل دارد تا از حافظان قرآن کریم جهت برگزاری جلسات قرآن،‌ آموزش حفظ قرآن و در عین حال فعالیت‌های محوری در حوزه جهاد تبیین با نگاه قرآنی حمایت کند،‌ گفت: راهکار اصلی جهاد تبیین، قرآن است و ترویج فرهنگ قرآنی به معنای اعم و حفظ قرآن به معنای اخص آن شناخته می‌شود.

در این گردهمایی بیش از 200 نفر از حافظان قرآن کریم که حائز دریافت مدرک درجه دو تا پنج شده بودند،‌ حضور داشتند. همچنین در این مراسم، علاوه بر تقدیر و تجلیل از ۷۴ نفر از حافظان قرآن کریم و اعطای مدارک تخصصی حفظ، دو کارگاه آموزشی و تخصصی ویژه حافظان قرآن کریم با حضور اساتید مطرح کشوری شامل مهدی بحرالعلوم و محمدرضا پورزرگری برای شرکت‌‌کنندگان در این مراسم برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همزمان با برگزاری این جلسه خبرهایی در فضای مجازی پیرامون چرایی تجلیل از تعداد کمی از حافظان قرآن، کمبود هزینه و ... منتشر شد که طی گفت‌وگوی ایکنا با یکی از مسئولان برگزاری این مراسم، خبرهای منتشر شده را مغایر با واقعیت دانست.
انتهای پیام
captcha