کنفرانس بین‌المللی «یافته‌های نوین مناسبات دین و خانواده» در قم آغاز شد
کد خبر: 4041558
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸

کنفرانس بین‌المللی «یافته‌های نوین مناسبات دین و خانواده» در قم آغاز شد

کنفرانس بین‌المللی «یافته‌های نوین مناسبات دین و خانواده» امروز، 18 اسفندماه از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم آغاز شد و تا 19 اسفندماه ادامه دارد.

کنفرانس بین‌المللی « یافته‌های نوین مناسبات دین و خانواده» در قمبه گزارش ایکنا از قم، کنفرانس بین‌المللی «یافته‌های نوین مناسبات دین و خانواده» امروز، 18اسفندماه از سوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قم آغاز شد.

در ابتدای این کنفرانس حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمد حکیمیان، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، بیان کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حاصل اندیشه امام(ره) و پشتیبانی مقام معظم رهبری است و در این مسیر بزرگانی از حوزه‌های علمیه با یکدیگر این نهاد را آفریدند و شجره طیبه همکاری دو نهاد حوزه و دانشگاه است.

وی ضمن قدردانی از کسانی که پشتیبان و حامی این نهاد بودند و در این مسیر مبانی علمی این نهاد را روشن کردند، گفت: رویکرد پژوهشگاه در چند سال اخیر مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری بوده است و در ذیل آن بیش از 100 مجموعه در بخش مشارکت‌پذیری داشتیم.

حکیمیان اظهار کرد: دومین رویکرد ما، کاربردی‌سازی و تبدیل علم به تجاری‌سازی است؛ تحول در حوزه علوم انسانی با اسلامی‌سازی و بومی‌سازی نیز از دیگر اهداف ما است که یکی از آرمان‌های مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه مرجعیت یافتن سازمان و اعضای ما رویکرد دیگر این نهاد است که با برگزاری همایش‌های بین‌المللی رقم خورده است، تصریح کرد: نهاد دین و خانواده در مسیر تعالی‌بخشی جهان در آیات قرآن کریم به روشنی بیان شده است.

یادآور می‌شود، کنفرانس بین‌المللی «یافته‌های نوین مناسبات دین و خانواده» از امروز آغاز شده است و تا 19 اسفندماه ادامه دارد و پژوهشگران و اندیشمندان ایرانی و خارجی در چهار پنل جامعه‌شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی و حقوق به ارائه مقالات خود می‌پردازند و علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در این کنفرانس، از طریق https://vc.rihu.ac.ir/ch/rfc اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha