آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان قزوین
کد خبر: 4039837
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

آخرین مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان قزوین

استاندار قزوین گفت: باتوجه‌به کاهش کرونا در استان تمام محدودیت‌هایی که قبل پیک ششم بود به شرایط قبل برمیگردد برای مثال مدارس می‌توانند ۲ یا ۳ روز در هفته به‌صورت حضوری و تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند.

اعلایی استاندار قزوین

محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۱ اسفندماه در سالن اجتماعات استانداری قزوین، برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه‌به واکسیناسیون صورت گرفته آمارها نشان می‌دهد که شیوع کرونا در استان قزوین رو به کاهش است بنابراین به منظور کاهش میزان ابتلا باید تمرکز بیشتری بر واکسیناسیون داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تعطیلات نوروز قرار داریم و در ایام نوروز شاهد دیدوبازدید عید هستیم از طرفی استان ما نیز یک استان پرتردد محسوب می‌شود ضروری است که ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌ها بر واکسیناسیون تاکید بیشتری کنیم و برای تزریق واکسن دز سوم باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت بگیرد، همچنین برای ستادهای خدمات سفر و سایر حوزه‌ها که آماده تعطیلات سال جدید هستند نیز باید هماهنگی صورت بگیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: باتوجه‌به کاهش کرونا در استان تمام محدودیت‌هایی که قبل پیک ششم بود به شرایط قبل برمیگردد برای مثال مدارس می‌توانند ۲ یا ۳ روز در هفته به‌صورت حضوری و تالارهای پذیرایی با ۳۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند.
وی بیان کرد: در خصوص پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تأسیس اورژانس بیمارستان بوعلی در ساختمان جدید و اختصاص اعتبار نیز میتوانیم بگویم که ما ظرفیتی را برآورد میکردیم اما منابع محدود است، پیشنهاد می‌شود که از ظرفیت خیرین سلامت در این بخش استفاده شود.

بازگشایی دانشگاه‌ها در قزوین

عبدالله دیدبان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به کاهش میزان شیوع کرونا در قزوین، بیان کرد: هفته گذشته ۹۱۰ بیمار کرونایی از خدمات بستری بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی بهره‌مند شدند که این میزان در هفته جاری کاهش پیدا کرده است اما نمی‌توانیم بگوییم که از خطر عبور کردیم.

وی اظهار کرد: همچنین در هفته اخیر تعداد فوتی‌ها بر اثر کرونا در قزوین ۴۲ نفر بود درحالی‌که هفته پیش از آن ۳۳ نفر فوتی داشتیم، این اعداد نشان می‌دهد که هم اکنون در قله فوتی قرار داریم و امیدواریم این آمار به‌زودی فروکش کند.

دیدبان یادآور شد: روند کاهشی بیماران سرپایی نیز از هفته گذشته در قزوین آغاز شده است، در ۲ هفته گذشته ۲ هزار و ۷۲۰ مراجعه سرپایی داشتیم اما این تعداد در هفته گذشته به ۲ هزار و ۵ نفر مراجعه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های قزوین و تاکستان قرمز و باقی شهرستان‌ ها نارنجی است که با توجه به روند کاهشی پیش بینی میشود هفته آینده شهرستان‌های آوج، بویین زهرا و البرز به وضعیت زرد وارد شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار کرد: شرایط امیدوارکننده است و فروردین‌ماه آرامی پیش‌بینی می‌شود، تاکنون بیش از ۹۶درصد افراد بالای ۱۲ سال در استان دز اول، ۸۷ درصد دز دوم و ۳۸ درصد دز سوم واکسن خود را دریافت کردند؛ در مجموع تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

وی تاکید کرد: شدت انتشار پیک ششم در قزوین بالا بود اما در بیشترین حالت تعداد بستری‌ها ۴۰۰ نفر بود و اغلب مبتلایان دارای علائم خفیف بودند، این امر نشان‌دهنده تأثیر واکسیناسیون است بنابراین از مردم می‌خواهیم که روند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند؛ روند واکسیناسیون را باید تسریع کنیم تا شاهد افزایش بستری‌ها نباشیم.

دیدبان یادآور شد: باتوجه‌به کاهش شیوع بیماری کرونا و به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در ترم جاری کلیه دانشگاه‌ها بازگشایی و کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، همچنین بازگشایی مدارس باید در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: تهویه مدارس استان قزوین مناسب نیست و قبل از بازگشایی باید مشکل تهویه حل شود، همچنین هر مراسمی به‌دوراز تجمع و برنامه‌ها و با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها باید برگزار شود.

انتهای پیام
captcha