رونمایی از ۵ دستاورد جدید مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی البرز
کد خبر: 4039732
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۶

رونمایی از ۵ دستاورد جدید مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی البرز

رئیس جهاددانشگاهی استان البرز گفت: در چند ماه گذشته دستاوردهای جدیدی در مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز به‌وجود آمده و امروز شاهد افتتاحیه و رونمایی پنج دستاورد با حضور معاون وزیر کار بودیم.

 مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی البرز

به گزارش ایکنا از البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی استان البرز، ۱۰ اسفندماه در جریان بازدید محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی چند ماه پیش به‌صورت رسمی افتتاح شد، تصریح کرد: سال گذشته این مرکز با همکاری جهاددانشگاهی، اداره‌کل تعاون و شهرداری کرج برای ساماندهی مشاغل خانگی ساختارمند شد.

وی بیان کرد: راه‌اندازی تعاونی مشاغل خانگی به‌صورت استانی، تعاونی در حوزه کشاورزی، راه‌اندازی اتحادیه فرش با حضور هفت تعاونی فرش در حوزه مشاغل خانگی، افتتاحیه مرکز ارتباط مشاغل خانگی با صنعت که خدمات مختلف را بین کارخانه‌ها و خانه‌ها تقسیم می‌کند و همچنین افتتاحیه سامانه سراجاب و سراکار که در حوزه ارائه خدمات دیجیتال برای مراکز صنعتی است جزو دستاوردهای جدید این مرکز است.

فیروزی افزود: مرکز خدمات تخصصی مشاوره شغلی نیز در ماه‌های گذشته خدمات خوبی ارائه داده‌اند و کارهایی برای ایجاد زنجیره ارزش در حوزه مشاغل خانگی شکل گرفت. در کنار همه این موارد غرفه‌ها و نمایشگاه‌هایی در حوزه‌های مختلف مشاغل خانگی از جمله کشاورزی و صنایع دستی وجود دارد.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی البرز حدود ۲۳ غرفه گردشی و ۱۰ غرفه ثابت در فضای نمایشگاهی این مرکز فعالیت می‌کنند. همچنین فضای سوله‌ای در این نمایشگاه وجود دارد که به حوزه کشاورزی و گیاهان آپارتمانی اختصاص داده شده است.

در ادامه امیرجاویدپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: حضور و تدوام مشاغل خرد و خانگی در عرصه اقتصاد کشور نیازمند فرهنگسازی است.

وی یکی از مسائل مهم برای افزایش فروش محصولات مشاغل خانگی را برندسازی دانست و گفت: با توجه به وجود محصولات متنوع حوزه مشاغل خانگی ‌اگر در البرز برندسازی وجود داشته باشد نه تنها شناخته می‌شوند بلکه قابلیت صادرات به کشورهای دیگر نیز ایجاد می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در مجموعه استانداری تمام تلاش‌مان این است که با کمک سایر ارگان‌های مرتبط و فعالان این حوزه به ایجاد بازار مشاغل خانگی بپردازیم.

در ادامه عبدالله دارایی، سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: همه دستگاهای استان از جمله شهرداری، جهاددانشگاهی و اداره کار به همراه کار آفرینان و کسانی که در حوزه استارتاپ‌ها فعال هستند در این اتفاق سهیم هستند. اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است در شهرستا‎ن‌های البرز هم همین مدل و الگو را پیاده کند و به‌صورت مراکز ساماندهی مشاغل خانگی دایر کنیم.

وی با دعوت از کارآفرینان، فعالان مردمی عرصه مشاغل خانگی برای پیوستن به طرح ساماندهی مشاغل خانگی، افزود: در سال جدید به سمتی می‌رویم که مشاغل خانگی جدید با مجوزها جدید را واگذار کنیم.

دارایی ابراز امیدواری کرد با تسهیلاتی که دستگاه‌های ملی و استانی در اختیار قرار می‌دهند، بتوان هرچه پرقدرت تر به تقویت مشاغل خانگی پرداخت و به این ترتیب جریان اتصال مردمی و به حوزه‌های حاکمیتی برقرار شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به رونمایی از دو اتحادیه و تعاونی در مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز تصریح کرد: نکته مهم این است که تعاونی‎هایی موجود در حوزه مشاغل خانگی قرار دارند تجمیع شده و نقش یک اتحادیه مرکزی را ایفا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: نکته مهمتر اینکه می‌توان با ایجاد این اتحادیه‌ها در سراسر کشور و با تجمیع تعاونی‌ها باعث گسترش مشاغل خانگی در کشور و استان باشیم.

یادآور می‌شود، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز با همکاری اداره‌کل تعاون و جهاددانشگاهی واحد استان البرز در حال اجراست و شکل‌گیری و راه‌اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی نیز به‌عنوان یک الگوی نوین در زمینه کسب و کارهای خانگی در همین راستا عملیاتی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha