مجوز بسیاری از مشاغل خانگی آنی صادر می‌شود
کد خبر: 4039731
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶

مجوز بسیاری از مشاغل خانگی آنی صادر می‌شود

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه مشاغل خانگی ۳۵۰ مجوز به‌صورت آنی قابل دریافت است و ۱۷۰ مجوز نیز می‌تواند سه روزه صادر شود.

محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش ایکنا از البرز، محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۰ اسفندماه در حاشیه بازدید از مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی استان البرز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سیاست حمایت از مشاغل خرد و خانگی با تمرکز بر این مسئله است که بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار اکنون دچار رکود شده و حمایت از مشاغل خانگی می‌تواند به رونق فضای کسب و کار منجر شود.

وی با اشاره به تأکید ویژه دولت سیزدهم بر حمایت از مشاغل خانگی، گفت: از آغاز کار دولت سیزدهم، یک سوم توجهات به حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال در حوزه مشاغل خانگی اختصاص دارد. مشاغل خانگی ضمن پایدار بودن می‌توانند درآمد قابل توجهی برای صاحبانشان داشته باشند.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه تحول عمیقی در زمینه صدور مجوزها در کشور ایجاد شده، افزود: تعداد زیادی مجوز به‌صورت سه روزه و آنی صادر می‌شود، به این معنا که ۳۵۰ مجوز به‌صورت آنی قابل دریافت است و ۱۷۰ مجوز نیز می‌تواند سه روزه صادر شود.

به گفته وی در حوزه تأمین اعتبار و هدایت اعتبارات به سمت توسعه مشاغل خانگی حداکثر همکاری وجود داشته است.

معاون اشتغال و کارآفرینی‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نمایشگاه مشاغل خانگی استان البرز، گفت: در بازدیدهایی که از نمایشگاه‌های مختلف داشتم، فعالیت این نمایشگاه منحصر به‌فرد و مطلوب است. ضمن پررنگ بودن فعالیت گروهی و اجتماعی در این نمایشگاه تعاونی‌های مختلفی نیز تشکیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه در راه‌اندازی این مرکز با مشارکت دستگاه‌های مختلف کار عمیق و تخصصی انجام شده است، افزود: جهاددانشگاهی نیز با راه‌اندازی این مرکز نشان داده که ظاهرسازی نکرده و کار خوبی را به نتیجه رسانده است که در 31 استان کشور هم می‌تواند ترویج و تکثیر شود.

کریمی بیرانوند اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه این است که زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی قابل مشاهده است. در برخی از تعاونی‌ها از تأمین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب تعاونی‌ها اتفاق می‌افتد و حتماً از آنان حمایت خواهیم کرد. از طرفی فضای نشاط و شادابی و تنوع محصولات جزو نکات قابل توجه است.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از همکاری مسئولان شهرداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و استانداری در راه‌اندازی این مرکز، گفت: امید است حمایت مسئولان استان البرز از این نمایشگاه مداوم باشد. ما نیز حمایت‌های لازم را در تقویت این مدل نمایشگاه مشاغل خانگی انجام می‌دهیم و در سطح کشور به توسعه این مدل می‌پردازیم.

به گفته وی به زودی ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تأمین نیاز یعنی از صفر تا صد زنجیره در هر استان تشکیل می‌شود و همگی به یک تعاونی کشوری تبدیل می شوند تا بازوی اجرایی معاونت اشتغال در وزارت کار باشند.

در ادامه سیروس دشتی، مدیرکل اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی گفت: راه‌اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز مایه مباهات است و همواره آن را به‌عنوان الگویی به دیگر استان‌ها معرفی می کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه دولت سوم در حوزه توسعه مشاغل خانگی، در زیست بوم ملی اشتغال طرح مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز را به همه استان‌ها پیشنهاد داده‌ایم و الگوی کاری ما نیز همین است. همچنین تفاهمنامه‌ای با وزارتخانه امضا شده است.

این مسئول ادامه داد: کار شاخصی که در این مرکز انجام شده؛ فعالیت دستگاه‌های اجرایی در کنار یکدیگر است، زیرا برخی مواقع موازی‌کاری‌هایی صورت می‌گیرد؛ اما هم‌افزایی و شبکه‌سازی صورت گرفته در بین دستگاه‌های اجرایی کاری بسیار ارزشمند است که این سرمایه اجتماعی را نمی‌توان با چیز دیگری مقایسه کرد.

دشتی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم آنگونه که شایسته است زحمات صورت گرفته را به گوش مسئولان برسانیم و حمایت‌ها را در مورد این مرکز جلب کنیم.

یادآور می‌شود، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز با همکاری اداره‌کل تعاون و جهاددانشگاهی واحد استان البرز در حال اجراست و شکل‌گیری و راه‌اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی نیز به‌عنوان یک الگوی نوین در زمینه کسب و کارهای خانگی در همین راستا عملیاتی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha