ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری نیازمند تغییر نگرش و تجدید نظر است
کد خبر: 4038992
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
استاندار کردستان:

ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری نیازمند تغییر نگرش و تجدید نظر است

استاندار کردستان گفت: برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری نیاز به تغییر نگرش داریم و در الگوهای خود باید تجدید نظر ایجاد کنیم چراکه بسیاری از مسیرهای طی شده به دلیل جامع نبودن و یا ناقص بودن نیاز به یک تجدید نظر کلی دارند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تولیدات و محصولات طرح توسعه مشاغل خانگی که، هفتم اسفندماه در نگارخانه ارشاد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری نیاز به تغییر نگرش داریم و در الگوهای خود باید تجدید نظر ایجاد کنیم چراکه بسیاری از مسیرهای طی شده به دلیل جامع نبودن و یا ناقص بودن نیاز به یک تجدید نظر کلی دارند.

وی افزود: از نمونه‌های که در تمام دنیا موفق بوده و توانسته اشتغالزایی با دامنه گسترده و پایدار ایجاد کند، مشاغل خانگی است که هم می‌تواند ارزش افزوده زیادی ایجاد کند، هم اشتغالزایی گسترده‌ای داشته و هم با کمترین هزینه و سرمایه ایجاد شود.

استاندار کردستان با اشاره به اهمیت پروژه‌های بزرگ و کلان بیان کرد: ایجاد پروژه‌های بزرگ با دید صرف اشتغال مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد اما در طرح‌های مشاغل خُرد با همان میزان اعتبار می‌توان چندین برابر این طرح‌های بزرگ اشتغالزایی داشت که این امر تغییر نگاه در بخش اشتغال را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بسیاری از اوقات بر اساس سلایق و علایق تسهیلات اشتغالزایی به افراد اعطا می‌شود که ممکن است به دلیل ناقص بودن زنجیره تولید این طرح‌ها موفق نشوند چراکه برای این طرح، آینده‌نگری و آینده‌نگاری لازم انجام نشده است در نتیجه فرد در میانه راه به بن‌بست‌هایی می‌خورد.

زارعی‌کوشا با تأکید بر اینکه باید از الگوهای امروزی برای بازریابی استفاده کنیم، افزود: فضای مجازی ظرفیت فوق‌العاده مهمی برای بازاریابی و فروش محصولات و تولیدات خانگی دارد که در صورت درست معرفی شدن می‌توان در کل کشور و حتی خارج از کشور مشتریان زیادی را برای این تولیدات جذب کرد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال استان تنها مکانی برای توزیع تسهیلات نیست، گفت: وام و تسهیلات تنها یک محرک و مساعدت در بحث ایجاد اشتغال بوده است و باید مباحث بازاریابی، راهبری شغلی، سرپرستی افراد، رصد معضلات و مشکلات موجود مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه کارآفرینان باید مورد حمایت و پشتیبانی بیشتر مسئولان ذیربط قرار گیرند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم زمینه‌ای برای برپایی نمایشگاه‌های بیشتر در سطح استان، کشور و اقلیم کردستان را فراهم کنیم.

وی در پایان یادآور شد: جهاددانشگاهی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان باید با پیشرانان مشاغل خانگی جلساتی را برگزار کنند، مشکلات و درخواست‌های آن‌ها احصا شود و در یک کارگروه ویژه در استانداری به این مشکلات و مسائل رسیدگی شود.

انتهای پیام
captcha