دشمن با استفاده از رسانه‌ها جوانان را نشانه گرفته است
کد خبر: 4038396
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

دشمن با استفاده از رسانه‌ها جوانان را نشانه گرفته است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب قرآن، نماز و عترت است، گفت: دشمن امروزه با استفاده از رسانه‌ها نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته است و در این راستا باید ما با اطلاعات کامل وارد بحث جهاد تبیین شویم تا جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

طاهر علمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، امروز، چهارم اسفندماه در مراسم گرامیداشت هفته کانون‌های فرهنگی تربیتی در محل مدرسه خدیجه کبری تبریز، ضمن اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: در جریان موفقیت امام علی(ع) عنصرهای مهمی چون مالک اشتر و عمار یاسر نقش تبین را بر عهده داشتند.

وی افزود: پس از ۴۳ سال علی‌رغم اینکه مردم سختیهای زیادی را متحمل شدند اما همچنان از باورها و امیدهایشان دست نکشیده‌اند، اما نسل جوان باتوجه به شایعه پراکنی‌های دشمن شاید تحت تاثیر این هجمه‌ها قرار بگیرد و این نشان می‌دهد که تبیین برای دستاوردهای انقلاب به خوبی صورت نگرفته است.

علمی، با بیان اینکه یکی از دستاوردهای معنوی انقلاب قرآن، نماز وعترت است، گفت: دشمن امروزه با استفاده از رسانه‌ها نوجوانان و جوانان ما را نشانه گرفته است و در این راستا باید ما با اطلاعات کامل وارد بحث جهاد تبیین شویم تا جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در سطح کشور بیش از ۱۰۰۰ کانون داریم که از این تعداد ۵۱ کانون در آذربایجان‌شرقی است، ابتکار دستگاه آموزش و پرورش این است که کانون را در کنار مدرسه گذاشته تا کارهای عملی در آن انجام گیرد تا مکمل مدرسه باشد.

وی با اشاره به ویژگی کانون‌های فعال، تاثیرگذار و زنده اظهار کرد: باید نقشه راه و بسته فرهنگی مدون داشته باشیم تا نیروی انسانی و منابع مورد استفاده در این کانون‌ها هدر نرود.

علمی، افزود: ۸۵ درصد نیروی آموزش پرورش نیروی فکری، با مدرک لیسانس و فوق لیسانس است که استعداد ویژه‌ای برای انجام فعالیت‌های آموزشی و تربیتی دارند. کانون‌ها باید از مشارکت‌های مردم استفاده کنند و برای اوقات فراغت دانش آموزان در ۳ محور ورزش، اردو و مهارت‌های اجتماعی برنامه ریزی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بیان کرد: فراهم‌ کردن فضای کتابخانه و کتاب خوانی باید از دیگر موارد فعالیت کانون‌ها باشد و مسابقات کتابخوانی ضمن تقویت فعالیت‌های فرهنگی کودکان بسیار حائز اهمیت است و همچنین باید کلاس های تخصصی زبان نیز برگزار شوند.

انتهای پیام
captcha