انتقاد نماینده ولی‌فقیه بوشهر از حمایت نکردن مراکز صنعتی استان در زمینه ورزش
کد خبر: 4038327
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

انتقاد نماینده ولی‌فقیه بوشهر از حمایت نکردن مراکز صنعتی استان در زمینه ورزش

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ضمن اظهار نگرانی از حمایت نکردن مراکز صنعتی استان از حوزه ورزش، گفت: مراکز صنعتی استان آثار مثبتی در عرصه حمایت از ورزش ندارند. استان در رشته‌های مختلف ورزشی استعدادهایی دارد که به علت مشکلات مالی به مسابقات اعزام نمی‌شوند و این زیبنده استان بوشهر نیست.

تقدیر از امیرخسروانی به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم تقدیر از امیرخسروانی، دارنده مدال طلای پارالمپیک 2020 توکیو در رشته دو میدانی، با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز، چهارم اسفندماه برگزار شد.

آیت‌الله صفایی بوشهری نیز ضمن خوش آمدگویی به این قهرمان استانی و آرزوی دعای خیر، گفت: ورزش چه در عرصه سلامت جسمی و روحی شخص و چه سلامت و نشاط اجتماعی، یکی از عناصر مهم مدیریت اجتماعی است.

وی همچنین ورزش را یک مقوله راهبردی و استراتژیک خواند و افزود: توجه به ورزش یک امر بنیادین اجتماعی و توجه نکردن به ورزش به خصوص در شرایط کنونی نشان از بی‌توجهی و سوء مدیریت است. به همین جهت ما هرچقدر به ورزش توجه کنیم به سلامت جامعه و نشاط اجتماعی و در عرصه‌های قهرمانی توجه به افتخارات ملی و غرور ملی خواهیم داشت.

صفایی ضمن اشاره به اینکه ورزش یک علم هست، افزود: امروزه ورزش در همه ابعاد فنی و غیر فنی یک عامل رشد اقتصاد در جوانان است بنابراین ورزش همه جانبه برای یک کشور مفید است و توجه به آن یک توجه راهبردی است به همین خاطر مقام معظم رهبری به امر ورزش چه ورزش همگانی و چه قهرمانی توجه ویژه دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استانی در این زمینه، ادامه داد: استان بوشهر از دیر باز یک استان ورزشی بوده و درصد بالایی از مردم یا ورزشکار هستند یا ورزش دوست یا خانواده ورزشی یا تماشاچی و یا اصحاب مطبوعات ورزشی هستند لذا توجه به ورزش در این استان یک ضرورت است.

صفایی با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها در زمینه ورزش استان، تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌ها به این معناست که باید ورزشگاه‌های استاندارد احداث کنیم و تجهیزات ورزشی بروز دنیا را داشته باشیم و به ویژه ورزش‌هایی که در استان زمینه‌های پر جاذبه و قهرمانی  را ایجاد می‌کند برای ورزشکاران فراهم و همچنین در عرصه‌های میدانی فضا برای اقتدار ورزشی در ورزشکاران ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اهمیت حمایت مالی و مدیریت اقتصادی ورزش استان، گفت: ما در استان بوشهر مراکز صنعتی بسیار داریم که از فضای استان استفاده می‌کنند اما متاسفانه هیچ اثری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ندارند، بارها بر حمایت این مراکز از عرصه ورزش تأکید داشته‌ام.

وی گفت: مراکز صنعتی در برخی استان‌ها به شکل بسیار علمی و قوی یک باشگاه ورزشی زیر مجموعه خود دارند، تیم‌های ورزشی را حمایت می‌کنند که اکنون این تیم‌ها در حوزه ورزشی در صدر جدول و سرآمد هستند.

صفایی ضمن اظهار نگرانی از حمایت نکردن مراکز صنعتی استان از ورزش، اضافه کرد: مراکز صنعتی بوشهر که هرچند یکی از وظایفشان حمایت از ورزش هست، اما آثار مثبتی در عرصه حمایت از ورزش ندارند و این در حالی است که در تمام رده‌های سنی و در رشته‌های مختلف ورزشی چه در بخش بانوان و چه در آقایان استعدادهایی وجود دارد که به علت مشکلات مالی به مسابقات اعزام نمی‌شوند و این زیبنده استان بوشهر نیست.

همچنین در این مراسم احمد بهروزیان فر، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: امیر خسروانی 27 شهریورماه سال‌جاری در دیداری که با مقام معظم رهبری داشت از ایشان هدیه‌ای دریافت کرد که پس از ارسال به استان اکنون به دست آیت‌الله صفایی نماینده ولی‌فقیه به وی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha