مردم از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی پرهیز کنند
کد خبر: 4037668
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

مردم از مراجعه غیرضروری به مراکز درمانی پرهیز کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به گسترش سویه اُمیکرون و افزایش موارد ابتلا در فارس، به مردم توصیه کرد: در شرایط فعلی از مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مطب‌ها پرهیز کنند.

مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، اول اسفندماه با بیان اینکه افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان موجب افزایش میزان مراجعه به مطب‌ها، درمانگاه‌‌ها و بیمارستان‌‌ها شده است، گفت: با توجه به اینکه در مراکز ارائه خدمات درمانی، احتمال ابتلا به بیماری کووید۱۹ بیش از دیگر اماکن است، افراد از مراجعه غیرضروری به مطب‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خودداری کنند.

وی افزود: افراد در صورت لزوم برای مراجعه ضروری به مراکز بهداشتی و درمانی نیز با همراهان کمتری به این مراکز مراجعه داشته باشند.

شریفی با اشاره به شلوغی مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی در سطح استان ادامه داد: در شرایط فعلی از مردم می‌خواهیم خدمات مربوط به اعمال زیبایی و موارد غیراورژانسی را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با ابراز نگرانی از کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح استان اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا نیاز است تمامی آحاد جامعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مجموعه سلامت استان را همراهی کنند چرا که در صورت تداوم وضعیت قرمز و افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در خدمات‌رسانی درمانی با بحران مواجه می ‌شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توصیه می‌شود شهروندانی که دارای علایمی شبیه به سرماخوردگی همراه با تب زیاد، تنگی نفس و مشکلات گوارشی غیرمعمول هستند، با رعایت نکات بهداشتی به پزشک و یا مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و از مراجعه مستقیم به اورژانس بیمارستان‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha