شبکه تربیتی صالحین، مساجد را محمل تفکرسازی برای نسل جوان کنند
کد خبر: 4037595
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

شبکه تربیتی صالحین، مساجد را محمل تفکرسازی برای نسل جوان کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بر تبیین آفت فرهنگ و سیاست غرب در شجره صالحین تأکید و بیان کرد: باید تلاش کنیم که دشمنان افکار خود را به ما تحمیل نکنند به ویژه در خصوص نسل جوان؛ این وظیفه صالحین است که در مساجد به این مسائل بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز یکم اسفندماه در دیدار با شبکه تربیتی صالحین شهرستان فردوس اظهار کرد: اصل کار مشخص است تربیت شجره طیبه؛ کشاورزی که با همه دانش و تجربه لازم می‌خواهد این اصله شجره طیبه و آنچه وظیفه اوست انجام دهد تا به ثمره‌ای که دائم است برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: اسلام در انزوا بوده و به همین دلیل هم فراموش شده است و اندیشه تشییع به عنوان پیروی از اهل بیت(ع) در انزوا بوده و لذا تجربه کار از آنها گرفته شده است، البته در طول تاریخ شیعه حکومت داشته و خدمات زیادی هم انجام دادند اما در سیستم اسلامی نبوده است، آنچه که شما انجام می‌دهید احیای اسلام ناب است که در یک سیستم اسلامی باید انجام شود و در مقابل هزاران مانع وجود دارد.

وی توصیه کرد: در استان هر شهرستانی ابتکاری و نوآوری دارد نقطه قوتی است که اینها را جداگانه یادداشت کنند و در ارتباط با باقی استان‌ها هم این موارد تنظیم شود که الگوبرداری شود.

عبادی با بیان لزوم شناخت آفت و موانع و اولویت شناسی نسبت به آفات شجره طیبه، ادامه داد: آنچه که درونی است نفس است و آنچه که بیرونی است اندیشه های مخالف و برانداز است که ما از آن به تفکر غربی تعبیر می کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اهمیت جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، گفت: از فضازی مجازی به قتلگاه جوانان ما تعبیر می‌شود که برای دفع آفات از این شجره باید طرحی داشته باشیم که اگر درست انجام دهیم و به مخاطبان ابلاغ کنیم در آن صورت غرب به عنوان فرهنگ و سیاستش در جامعه ما مخاطب نداشته باشد.

وی با اشاره به لزوم شناساندن ماهیت غرب که مرکز اصلی آن اروپاست، تصریح کرد: مسئله تبیین باید درست انجام شود که جای درست و نادرست عوض نشود و متاسفانه در مقابل تبلیغات گسترده دشمن ما نتوانسته‌ایم کار مهمی انجام دهیم و شیوه‌های تبلیغاتی را یاد نداریم و به همین دلیل نتوانسته‌ایم روی جوانان و فرزندان خود تاثیر بگذاریم که از آنان پرهیز کنند.

عبادی به جنایات وحشت‌زا و توطئه‌های اروپایی‌های وحشی در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: هیچ آفتی برای بشر بدتر از تفکر و سیاست و فرهنگ غربی نبوده و نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ما در بحث تبلیغات ضعیف هستیم و نتوانسته‌ایم حقایق و وحشی‌گری دشمن را برای فرزندان خودمان تبیین کنیم، افزود: دشمن همه جنایت‌ها را انجام می‌دهد اما آن را در ظاهری زیبا نمایش می‌دهد.

وی بر تبیین آفت فرهنگ و سیاست غرب در شجره صالحین تأکید و بیان کرد: باید تلاش کنیم که دشمنان افکار خود را به ما تحمیل نکنند به ویژه در خصوص نسل جوان این وظیفه صالحین است که در مساجد به این مسائل بپردازند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن نیز علی رغم میل دشمنان اسلام باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد، گفت: اکنون هم زمان اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است و این شجره طیبه برای کل بشر باید ثمر بدهد و دلیل آن نفوذ انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی ها و سختی هاست که همان ملت های غربی هم امروز آمادگی دارند حرف این انقلاب را بشنوند.

سرهنگ محمد فاطمی نسب، فرمانده سپاه شهرستان فردوس نیز در این دیدار اظهار کرد: حلقه‌های صالحین بهترین بستر برای تحقق جامعه، حکومت و تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز انقلاب یکی از عرصه‌های مهم بسیج در شجره طیبه صالحین است، گفت: حلقه‌های صالحین مناسب‌ترین فضا برای لبیک گفتن به فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب است.

 وی با اشاره به اینکه در شهرستان فردوس ۳۵۰ حلقه تربیتی صالحین سازماندهی شده است، افزود: سرگروه‌ها در ۵۲ حلقه صالحین و مربیان نیز در قالب هشت حلقه صالحین فعالیت می کنند و امیدواریم کیفیت حلقه ها به لحاظ حضوری که بخاطر شیوع بیماری کرونا اُفت کرد به سرعت این عقب ماندگی را جبران کنیم و منویات مقام معظم رهبری و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی که مورد انتظار از بسیجیان و اعضای حلقه‌های صالحین است جامعه عمل بپوشانیم.

 حجت الاسلام محمد شاکری،  امام جمعه فردوس نیز در این دیدار اظهار کرد: معاونت جوانان ما به تمام مساجد سرکشی و جوانان نخبه را شناسایی کرد و پل ارتباطی بین تمام آنان با امام جمعه برقرار شد تابعد از شناسایی ظرفیت ها و بکارگیری آنان در برنامه ای میان مدت بتوانیم کادرسازی و تربیت کنیم.

وی بیان کرد: فعالیت خود را با رویکرد کار تشکیلاتی، جوان‌گرایی، مسئله شناسی و آسیب شناسی و ارائه راهکار برای رفع آن شروع کردیم و در نهایت هم انجام این کار با مسئله مسجد محوری و با نیروی بسیج که در اختیار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

 

انتهای پیام
captcha