مسئولان با تلاش جهادی به مردم خدمت بیشتر کنند
کد خبر: 4037160
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱

مسئولان با تلاش جهادی به مردم خدمت بیشتر کنند

امام جمعه سنندج با بیان اینکه توسعه و آبادانی و توسعه با شعار محقق نمی‌شود، گفت: جامعه برای برون‌رفت از وضعیت امروز نیاز به عمل دارد مسئولان باید با کار جهادی در مسیر خدمت هرچه بیشتر به مردم تلاش کنند.

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 29 بهمن‌ماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تسلیت درگذشت ماموستا صلاح‌الدین حسامی، عالم ربانی و مجاهد اظهار کرد: عالمی روحانی و خستگی‌ناپذیر و کسی که تمام عمر و جوانی خود را برای تبلیغ و ابلاغ دین اسلام صرف کرد و ۲۷ سال در سنگر نماز جمعه جهاد کرد.

وی افزود: وظیفه خود می‌دانم از همه مردم استان و شهروندان سنندجی در مراسم تشییع و تدفین مرحوم ماموستا سیدصلاح حسامی تقدیر کنم چراکه با حضور خود نشان دادند که ملت و ماموستا هیچگاه از هم جدا نبوده و یکی هستند و برای اعتلای دین باهم تلاش می‌کنند.

امام جمعه سنندج با اشاره به آیه 115 سوره هود که می‌فرماید:«وَاصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ؛ و شکیبایی کن که یقیناً خدا پاداش نیکوکاران را تباه نمی کند»، بیان کرد: با توجه به این آیه باد گفت که خداوند متعال ذره‌ای نیکی در حق مؤمنان را بی‌پاداش نخواهد گذاشت.

وی با اعلام اینکه من دست کسانی که خدمت به مردم می‌کنند را می‎بوسم، ادامه داد: مسئولان با خدمتگزاری به مردم و گام برداشتن در راه رفاه و آسایش مردم مصداق عینی این آیه مبارک سوره هود هستند.

ماموستا رستمی افزود: نظام مقدس انقلاب اسلامی از لحاظ نظامی، دفاعی، امنیتی، سیاسی، صنعتی، اقتصادی، منابع خدادادی، ظرفیت و استعدادها، آگاهی و بصیرت، جوانان تحصیلکرده و نخبگان علمی به ویژه رد استان کردستان در حال پیشرفت و ترقی بوده است.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «جوانان موتور محرکه کشور هستند»، افزود: در این راستا باید به جوانان و نخبگان علمی بیشتر اعتماد کرد اما متأسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود لذا می‌طلبد اشتغالزایی برای این قشر در اولویت مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه سنندج افزود: از سوی دیگر پروژه‌های بر زمین مانده زیادی داریم که نیاز است برای به اتمام رساندن این برنامه‌ها و پروژه‌ها از توان نیروهای متخصص و جوان بیشتر بهره برد.

وی با بیان اینکه توسعه و آبادانی و توسعه با شعار محقق نمی‌شود، گفت: جامعه برای برون‌رفت از وضعیت امروز نیاز به عمل دارد مسئولان باید با کار جهادی در مسیر خدمت هرچه بیشتر به مردم تلاش کنند.

ماموستا رستمی با اشاره به فراهم شدن بستر لازم برای پیشرفت و توسعه کشور و استان افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری مناسب بسترهای لازم برای اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری به ویژه در کردستان را فراهم کنند.

وی در پایان یادآور شد: متأسفانه جامعه به سمت پیری حرکت می‌کند و از سوی دیگر نبود شغل و درآمد فشار زیادی به قشر جوان وارد کرده که باید برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی‌های اصولی صورت بگیرد و به جامعه جوان امید تزریق کنیم.

انتهای پیام
captcha