دانش‌آموزان البرزی میلاد علی(ع) را در شبکه شاد جشن می‌گیرند
کد خبر: 4036448
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

دانش‌آموزان البرزی میلاد علی(ع) را در شبکه شاد جشن می‌گیرند

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز گفت: ویژه‌برنامه‌های سالروز میلاد حضرت علی(ع) در بستر شاد مدارس این استان با شعار «فرهنگ علوی و جشن پدر مهربانی‌ها» آغاز شد.

جشن میلاد علی(ع)

جواد محمدی، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تبریک فرارسیدن ۱۳ ماه مبارک رجب، سالروز میلاد با سعادت حضرت علی(ع)، اظهار کرد: این مناسبت در نزد شیعیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و مردم همه ساله با برگزاری آیین‌های جشن و شادی این مناسبت را برگزار می‌کنند.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بزرگداشت این مناسبت مذهبی در مدارس استان البرز به شکل مجازی برگزار می‌شود، افزود: امسال دانش‌آموزان سالروز میلاد حضرت علی(ع) را با ارسال آثار خلاقانه در شبکه شاد جشن می‌گیرند.

محمدی با بیان اینکه علاوه بر این دانش‌آموزان البرزی به یاد همکلاسی‌های خود که پدرانشان شهید شده‌اند نیز پیام‌هایی را با عنوان پدر آسمانی بارگذاری می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: همچنین هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دانش‌آموزی استان نیز با همراهی مربیان و معاونان پرورشی اقدام به ترویج فرهنگ علوی به‌ویژه احسان علوی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش البرز بارگذاری پیام‌های تربیتی با موضوع علوی در قالب شعر، سرود، عکس‌نوشته، داستان کوتاه، قصه‌های قرآنی، روایات، کلیپ، احادیث، مولودی‌خوانی، نقاشی و نماهنگ را از جمله برنامه‌های میلاد حضرت علی‌(ع) در بستر شاد مدارس البرز ذکر کرد.

وی تصریح کرد: تعدادی از کارشناسان، معاونین و مربیان پرورشی نیز پاسخگویی به شبهات امامت و ولایت و فرمایشاتی از حضرت رسول اکرم(ص) در خصوص امام علی(ع) را با هدف ترویج فرهنگ علوی انجام می‌دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه فقط یک کتاب نیست بلکه میراثی از مقام امامت و فرهنگ والای علوی است، بیان کرد: با موضوع کتاب نهج‌البلاغه هم برای دانش‌آموزان مطالب آموزنده در بستر شاد بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام
captcha