ثبت وقف جدید با نیت رشد جمعیت و فرزندآوری
کد خبر: 4036141
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

ثبت وقف جدید با نیت رشد جمعیت و فرزندآوری

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از ثبت وقف جدید با نیت رشد جمعیت و فرزندآوری با عنوان «وقف نامه کوثر فردا» خبر داد.

حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص وقف جدید با نیت رشد جمعیت و فرزندآوری با عنوان «وقف‌نامه کوثر فردا» بیان کرد:  این وقف‌نامه توسط واقف خیراندیش، جلیل پارسا که چند سالی در موضوع جمعیت مطالعاتی داشته و با توجه به دغدغه وی در این زمینه، با نیت رشد جمعیت و فرزندآوری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نهاد وقف یک نهاد پر خیر و برکت است که شاید کمتر کسی از این نهاد بهره‌مند نشده باشد، گفت: خوشبختانه واقفان خیراندیش با توجه به نیازهای روز جامعه ورود پیدا کرده و برای جامعه اسلامی و انسانی اقدام به ایجاد وقف جدید می‌کنند.

ایزدی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مرکزی به نام دفتر مشاوره وقف و امور خیریه دارد که در این راستا با ارائه مشاوره، خیرین را به موضوعات مورد نیاز جامعه جهت‌دهی می‌کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع خانواده، این موضوع مورد اقبال یکی از خیرین به نام آقای جلیل پارسا قرار گرفت و ایشان اموال خود را در این راستا وقف کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص علت نامگذاری این موقوفه گفت: عنوان این وقف «کوثر فردا» نامگذاری شده، چرا که به منظور تقویت نهاد خانواده، موضوع ازدواج، رشد جمعیت و فرزندآوری این وقف ایجاد شده است.

ایزدی در خصوص جزئیات این موقوفه اظهار کرد: این موقوفه شامل یک ملک است و هر ماه حدود ۵۰۰ میلیون ریال عواید دارد که در راستای اجرای نیت واقف هزینه خواهد شد و امید است برکات زیادی برای فردای جامعه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha