«وقف» بهترین راه استمرار نیکوکاری در جامعه است
کد خبر: 4035419
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

«وقف» بهترین راه استمرار نیکوکاری در جامعه است

سرپرست فرمانداری حاجی‌آباد یکی از بهترین راه‌های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع را سنت حسنه «وقف» دانست.

خرم نسب سرپرست فرمانداری حاجی آباد

به گزارش ایکنا از هرمزگان،  علی خرم‌نسب، سرپرست فرمانداری شهرستان حاجی‌آباد، صبح امروز، 21 بهمن‌ماه، در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های استمرار نیکوکاری و کمک به هم نوع، سنت حسنه «وقف» است که شخص واقف با وقف اموال و املاک خود برای امور خیریه و عام‌المنفعه، درآمد آن موقوفات را به امور خیریه اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بی‌شک ناظر و شاهد بروز و ظهور وقف‌های جدیدی هستیم  که جامعه از خیرات و برکات این سنت حسنه هرچه بیشتر بهره‌مند  می‌شود، افزود: وقف، انسان را جاودانه و ماندگار می‌کند. انسان وقتی از دنیا می‌رود، اموال و دارایی‌اش در کمترین زمان بین وراث تقسیم می‌شود اما آثار و برکات وقف بعد از مرگ نیز می‌ماند و پرونده اعمال واقف بسته نمی‌شود.

سرپرست فرمانداری حاجی‌آباد عنوان کرد: وقف ثمرات فراوانی در جامعه به دنبال داشته و اداره اوقاف این شهرستان توانسته است از محل نیات واقفین نیک‌اندیش کارهای بزرگی را انجام دهد.

خرم‌نسب با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر این‌که اعتماد به خدا و خیر رساندن به برادران دینی از خصلت‌های والای انسانی است، بیان کرد: وقف نمونه بارزی از همان کمک‌های مؤمنانه و دستگیری از نیازمندان است که در دوران شیوع کرونا می‌تواند کمک حال نیازمندان باشد.

وی در پایان همچنین بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تکریم ارباب رجوع و ارتقای کیفیت خدمات به مراجعین تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha