افتتاح مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) در محله شهید دباغیان اصفهان
کد خبر: 4035202
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹

افتتاح مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) در محله شهید دباغیان اصفهان

مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) با مجوز و حمایت دارالقرآن بسیج، در محله شهید دباغیان واقع در منطقه زینبیه اصفهان افتتاح شد.

آیین افتتاح مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س)

مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) روز گذشته، 19 بهمن‌ماه با مجوز و حمایت دارالقرآن بسیج و با حضور شهردار منطقه 14، جانشین فرمانده بسیج اصفهان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج برادران و خواهران، فرماندهان پایگاه‌های بسیج منطقه، مسئول دارالقرآن بسیج، مسئولان مدرسه حفظ مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان و جمعی از حافظان قرآن در محله شهید دباغیان واقع در منطقه زینبیه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام مهدی اسماعیل‌زاده، مسئول مرکز صراط کوثر(س) در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره انتخاب منطقه زینبیه برای تأسیس این مرکز، اظهار کرد: این منطقه به لحاظ تعداد جمعیت، بیشترین تراکم را در شهر به خود اختصاص داده است، ولی به لحاظ منابع و امکانات، کمترین میزان برخورداری را دارد. از طرف دیگر، این منطقه به لحاظ استقبال مردم از فعالیت‌های قرآنی و مذهبی، بالاترین رتبه را به خود اختصاص داده است، چنانکه آمارها نشان می‌دهد اکثر حفاظ شهر اصفهان متعلق به این منطقه هستند.

وی افزود: برای تأسیس این مرکز، به حمایت نیاز داشتیم و از مراکز مختلف و مسئولان شهری درخواست کمک کردیم، ولی مرکزی که بیشترین حمایت را به لحاظ تأمین زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری انجام داد و از طرح ما استقبال کرد، بسیج منطقه زینبیه بود. مجوز تأسیس مرکز را نیز دارالقرآن بسیج صادر کرده است و صراط کوثر(س) به نوعی، از شعب دارالقرآن بسیج محسوب می‌شود.

مسئول مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) در خصوص رویکردها و اهداف این مجموعه، گفت: مهم‌ترین مورد در این خصوص، سبک زندگی قرآنی است. کلاس‌های آموزش قرآن در این منطقه رونق و رواج دارد و همگان با روخوانی قرآن آشنا هستند و به آن به‌عنوان کتاب مقدس نگاه می‌کنند، ولی در سبک زندگی آنها جایی ندارد. بنابراین، رویکرد ما این است که در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی، همه رده‌های سنی با سبک زندگی قرآنی نیز آشنا شوند.

وی اضافه کرد: در منطقه زینبیه، نزدیک به 40 پایگاه بسیج خواهران و برادران فعال است که هر کدام، یک مربی قرآن در اختیار دارند و ما در مرکز صراط کوثر(س)، دوره‌های فشرده‌ای با عنوان تربیت مربی قرآن برای این افراد طراحی کرده‌ایم و حتی اجازه صدور مدرک نیز داریم تا آنها با گذراندن این دوره‌ها بتوانند به‌عنوان مربیان کارآزموده در پایگاه‌ها مشغول به کار شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌زاده بیان کرد: قرآن مجموعه‌ای از اخلاق، اعتقادات و احکام را شامل می‌شود و یکی از مهم‌ترین رئوسی که در مرکز فرهنگی قرآنی صراط کوثر(س) دنبال می‌کنیم، موضوع اخلاق در قرآن یا اخلاق قرآنی است که در قالب کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها به‌صورت مباحثه و پرسش و پاسخ پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که وقتی افراد به فراگیری قرآن می‌پردازند، نگاه قرآنی نیز داشته باشند و این نکته را در نظر بگیرند که قرآن، کتاب هدایت است، نه اینکه صرفاً برای خواندن و ثواب بردن باشد. مسلماً خواندن، شنیدن و حفظ کردن قرآن ثواب دارد، ولی هدف متعالی از نزول آن، بحث هدایت است. قرآن به‌عنوان معجزه جاویدان پیامبر اسلام(ص)، تا قیامت زنده و گره‌گشای زندگی انسان‌ها خواهد بود و تلاش ما در مجموعه صراط کوثر(س)، تبیین و تقویت این نوع نگاه و نیز سبک زندگی قرآنی است.

انتهای پیام
captcha