زنان معماران جامعه نوین اسلامی هستند
کد خبر: 4034716
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

زنان معماران جامعه نوین اسلامی هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در باروری درخت انقلاب، مهمترین رسالت این قشر را تربیت انسان‌های متعهد و متفکر دانست.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 18 بهمن‌ماه در مراسم «نقش‌آفرینی بانوان در باروری درخت انقلاب» با بیان اینکه مهمترین رسالت بانوان تربیت انسان‌های متعهد و متفکر است اظهار کرد: زیست ما باید بر اساس تشکیل خانواده و تربیت انسان به تمام معنا برنامه‌ریزی شود و دغدغه بانوان ما در کنار تحصیل، شغل و حضور در اجتماع تربیت نسلی متدین و متفکر نیز باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان افزود: وظیفه زن مدیریت در خانواده است و با توجه به فرموده امام راحل که فرمود بانوان باید در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش‌آفرین باشند، می‌توانند در منازل خود نیز نسل انقلابی تربیت کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم این دولت کاهش ساعت کاری زنان را در دستور کار قرار دهد و برای اینکه بانوان ساعات بیشتری در روز را در منازل خود برای انجام وظایف مادری اختصاص دهند کاهش ساعات کاری آنان به 4 ساعت در اولویت باشد.

ناصری تأکید کرد: باید جامعه به ویژه بانوان را به سمت فرزندآوری و تشکیل خانواده سوق داد و سپس در زمینه تربیت نسل انقلابی و معتقد ترغیب کرد تا بتوانیم کادری انقلابی برای عرصه‌های مدیریت انقلاب در آینده بسازیم.

نقش زنان در جهانی‌سازی انقلاب اسلامی

معصومه حکیمیان، معاون فرهنگی جامعه بسیج زنان کشور نیز در این مراسم با اشاره به نقش ویژه زنان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: امروز جامعه جهانی در دو عرصه معنویت و مدیریت در بحران دست و پا می‌زند که بحران معنویت حرکت جامعه به سمتی است که دیگر در جهان عمل «بد» معنا نداشته باشد و بحران مدیریت نیز نقشه‌ای است که افرادی معدود برای مدیریت در جهان کشیده و از هر حربه‌ای برای تحقق آن استفاده می‌کنند.

حکیمیان افزود: در طول تاریخ بشریت؛ ‌انبیا الهی در جنگ بین حق و باطل دفاع مقدس انجام دادند تا اینکه از 200 سال قبل یک شبکه منحوس از طریق هجمه‌های نرم، پروژه تسلط بر جهان را کلید زدند اما بعد از 150 سال حکومت بر دنیا انقلاب اسلامی و ملت ایران تنها ملتی بودند که به شبکه‌های صهیونیستی نه بزرگ گفتند و در برابر آنان قد علم کردند و این علت بی‌نظیر بودن انقلاب ما است.

وی با اشاره به نقش زنان در جهانی‌سازی انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ماهیت و ذات جهانی دارد و زنان ما باید فکر و زیست انقلابی را در کشور و جهان نهادینه کنند.

حکیمیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بخشی از قیام حضرت ولی عصر(عج) است بیان کرد: این موضوع ارزش و اهمیت انقلاب ما را مشخص می‌کند و کنشگران این عرصه در واقع در مسیر این قیام حرکت می‌کنند بنابراین تلاش دشمن برای کمرنگ کردن انقلاب ما ناشی از همین موضوع است.

وی تحقق حکومت اسلامی و زمینه‌سازی ظهور را یکی از علل اصلی بروز انقلاب اسلامی دانست و گفت: به فرموده امام عزیز، زنان در واقع معماران جامعه نوین اسلامی هستند بنابراین نباید اجازه دهیم تربیت نسل ما در اختیار دشمن قرار گیرد که اگر در سایه کاستی‌ها چنین شود گناهی نابخشودنی مرتکب شدیم.

لشکرهای انصار فاطمه(س) تشکیل می‌شود

حکیمیان از تشکیل لشکرهای انصار فاطمه(س) در کشور خبر داد و گفت: این لشکر در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند و با توجه به اینکه تفرقه محوری‌ترین راهبرد شیطان است و اگر بخواهیم انقلاب را آن‌ گونه که شایسته است محافظت کنیم باید وحدت و همدلی داشته باشیم که با تشکیل این لشکر به این مهم دست پیدا خواهیم کرد و نباید اجازه دهیم دشمن هر روز به یک حربه‌ای ما را متفرق کند.

معاون فرهنگی جامعه بسیج زنان کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ نامتقارن دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد: در نبرد نامتقارن پیروزی میدان با کسی است که مبانی اعتقادی قویتری دارد و در باید حوزه فرهنگی و اجتماعی لاجرم در این مسیر قدم برداریم.

حکیمیان در پایان تصریح کرد: برای مقاوم‌سازی فرهنگی نیازمند تلاش در سه جبهه احیا، مقاوم‌سازی و تحکیم هویت انسانی، هویت دینی و هویت ملی هستیم.

انتهای پیام
captcha