بحران مشارکت سیاسی و انتخابات فرمایشی در دوران پهلوی
کد خبر: 4034425
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

بحران مشارکت سیاسی و انتخابات فرمایشی در دوران پهلوی

مدرس سواد رسانه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را حل بحران مشارکت سیاسی دانست و گفت: مردم در دوران پهلوی حق رأی نداشتند و انتخابات فرمایشی بود.

دستاوردهای انقلاب اسلامیحجت‌الاسلام فریادرس، از کارشناسان مذهبی و مدرس سواد رسانه در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با اهمیت و ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حادثه‌ای عظیم در جهان بود، گفت: دشمن در دو جبهه تحریم‌ها و فشارهای حداکثری و از طرف دیگر در جنگ روانی و رسانه‌ای با ملت ایران و انقلاب اسلامی مبارزه می‎کند.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: جدیداً دشمن جنگی را علیه انقلاب اسلامی آغاز کرده و در صدد است از طریق بستر فضای مجازی و رسانه‌ای با برعکس نشان دادن وضعیت و خدمات نظام و تطهیر حکومت پهلوی، دستاوردها و خدمات ارزنده نظام را زیر سؤال ببرد و این‌طور وانمود کند که انقلاب اسلامی در طی این 43 سال، کاری برای مردم انجام نداده است.

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه انقلاب اسلامی احیاکننده حیات معنوی و الهی بود، اضافه کرد: ایجاد نظام ولایی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای معنوی و بنیادین انقلاب اسلامی ایران است.

فریادرس حل بحران مشارکت سیاسی را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در همه انتخابات مشارکت داده شدند این در حالی بود که در دوره طاغوت مردم حق رأی نداشتند و اگر انتخاباتی در کشور برگزار می‏‌شد، فرمایشی بود و معمولاً افراد تأثیرگذار دولتی و ثروتمندان در انتخابات شرکت داشتند و به آرای ملت توجهی نمی‎شد.

این کارشناس مذهبی گسترش معنویت و اخلاق را دستاورد دیگر انقلاب برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی، توده مردم به‌ویژه جوانان را به سمت معنویت سوق داد کمااینکه ما در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم خیل عظیمی از مردم به‌ویژه جوانان به جبهه‌ها روی آوردند و برای خنثی‌سازی توطئه دشمن تلاش کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جوانان ما را از نظر اخلاق و معنویت جلو برد، اظهار کرد: از بین بردن ماهیت طبقاتی یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود کمااینکه ما در دوره حکومت پهلوی شاهد بودیم عده‌ای از درباریان، خاندان سلطنتی و نیروهای مسلح ماهیت حکومتی ایران را تشکیل می‎دادند و توده مردم از خدمات دولتی محروم بودند ولی انقلاب اسلامی این ماهیت طبقاتی را به هم ریخت و از تمام توده‌های مردم برای مناصب حکومتی، ادارات و قوای سه‌گانه استفاده شد و به برکت انقلاب اسلامی قشر تحصیل‌کرده دانشگاهی و حوزوی جایگاه خود را در ادارات، نهادها، سازمان‌ها و قوای سه‌گانه پیدا کردند.

این مدرس حوزه قطع‌ نفوذ خارجی‎ها و تأمین استقلال ملی را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: یکی از شعارهای ملت در دوران انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود با پیروزی انقلاب دست قدرت‌های بزرگ جهانی به‌ویژه آمریکا از ایران قطع شد و ملت ایران سرافراز شد و توانست خودش برای خودش تصمیم بگیرد.

وی با بیان اینکه استقلال ملت ایران برای جهانیان درس‌آموز بود، اظهار کرد: دستیابی به دانش‎های راهبردی دستاورد دیگر انقلاب اسلامی بود و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در موضوع فناوری هسته‌ای جزء هشت کشور برتر دنیاست و در رابطه با سلول‌های بنیادی جزء اولین کشورهای دنیاست و در منطقه رتبه اول را دارد.

این مدرس سواد رسانه به دستاوردهای دفاعی انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه اگر قدرت دفاعی ما برتر نبود دشمنان ما را پایمال می‎کردند، اضافه کرد: قدرت دفاعی ایران اسلامی یک عامل بازدارندگی در مقابل دشمنان ایجاد کرده و دشمن جرئت حمله و عملیات نظامی علیه ایران را ندارد.

وی به موفقیت ایران اسلامی در زمینه توان موشکی و پهبادی اشاره کرد و گفت: در طول این 43 سال در زمینه خدمت به مردم و امورات عادی نیز گام‌های بزرگی در کشور برداشته شده است و اگرچه مردم به‌دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در تنگنا هستند اما معنایش این نیست که در زمینه خدمت به مردم کاری انجام نشده است.

حجت‌الاسلام فریادرس با تأکید بر اینکه جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن نباید ما را از دستاوردها و خدمات نظام غافل کند، اظهار کرد: در زمینه آب‌، برق، گازرسانی، مخابرات، تلفن ثابت و همراه، نرخ سوادآموزی، تحصیلات دانشجویی، بهداشت، سلامت، و احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی خدمات خوبی در شهرها و روستاها انجام شده است، به‌طوری‌ که در زمینه بهبود شاخص توسعه انسانی رشد خوبی داشته‌ایم و امید به زندگی که قبل از انقلاب 55 سال بود در حال حاضر به 76 سال رسیده است.

این کارشناس مذهبی به رشد ایران در حوزه صنعت و تولید فلزات اشاره کرد و افزود: امروز ایران اسلامی در تولید 21 محصول کشاورزی در دنیا رتبه تک رقمی دارد و در زمینه صادرات خرما و پسته رتبه دوم در جهان را دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای یک قدرت راهبردی و عظیم در سطح جهان است، گفت: وظیفه ما عمل به تقوا، پیوند با ائمه، یاد خدا، بصیرت دینی و گوش به امر ولایت بودن است و قطعاً در آینده نزدیک شاهد پیروزی‌های بزرگ ایران اسلامی در سطح فرهنگی و بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha