سفر قریب‌الوقوع پاپ به لبنان
کد خبر: 4033041
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
وزیر خارجه واتیکان خبر داد؛

سفر قریب‌الوقوع پاپ به لبنان

وزیر خارجه واتیکان پس از دیدار با رئیس جمهور لبنان در بیروت گفت که رهبر کاتولیک‌های جهان به زودی به لبنان خواهد آمد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، اسقف اعظم، پل ریچارد گالاگر، وزیر امور خارجه واتیکان امروز سه‌شنبه، 12 بهمن با میشل عون، رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا دیدار کرد.

در این دیدار گالاگر با ابراز نگرانی از اوضاع  اقتصادی در لبنان گفت که پاپ فرانسیس مایل است به زودی به لبنان سفر کند.

وزیر خارجه واتیکان گفت: پاپ فرانسیس از من خواست تا نزدیکی خود با شما و نگرانی خود را نسبت به این وضعیت به شما اعلام کنم، او معتقد است که در کنار حمایت جامعه بین‌المللی اصلاحات به لبنان در حفظ هویت آن کمک خواهد کرد.

گالاگر با اشاره به اینکه نباید از لبنان و خاورمیانه برای منافع خارجی استفاده شود، گفت: لبنانی‌ها باید بدون دخالت خارجی در مورد سرنوشت خود تصمیم‌گیری کنند.

وی افزود: پاپ فرانسیس گفته بود که لبنان یک پروژه صلح است و باید همچنان باقی بماند. پیام پاپ این است که لبنان برای مدارا، کثرت‌گرایی و واحه‌ای از ابدیت باشد که در آن همه فرقه‌ها و مذاهب به هم می‌رسند و منافع عمومی را بالاتر از منافع خود قرار می‌دهند. 

وزیر خارجه واتیکان افزود: هرگونه تضعیف حضور مسیحیان، تعادل داخلی و هویت لبنان را از بین می‌برد و من از فرصت استفاده کرده و با قربانیان انفجار هولناکی که در بندر بیروت رخ داد، ابراز همدردی می‌کنم و به همه لبنانی‌ها و خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گویم و امیدوار عدالت درباره آنها اجرا شود.

انتهای پیام
captcha